Koreai kutatók olyan akkumulátort fejlesztenek, amely kiküszöbölheti az elektromos autók fő problémáját

Koreai kutatók megtalálhatták a módját, hogy kiküszöböljenek egy olyan alapvető problémát, amely miatt a fogyasztók egy része tétovázik az egyre népszerűbb elektromos járművekre való átállásban.

A Techopedia szerint a Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) csapata olyan nátrium-alapú akkumulátort fejlesztett ki, amely másodpercek alatt tölthető.

Ha ez a technológia széles körben elérhetővé válik, az további lökést adhat az elektromos járművek iparának, és ez az áttörés izgalmas hírt jelenthet az emberiség és a bolygó egészsége szempontjából.

A Nemzetközi Energia Ügynökség és számos más tanulmány szerint annak ellenére, hogy az embereknek nem kell minden nap feltölteniük elektromos autóikat, a töltési idők miatt egyesek leírják a környezetbarátabb járműveket. A hosszadalmas töltési időszakok a nők biztonságát is veszélyeztetik.

Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma megállapította, hogy 2020 és 2023 között az emberek átlagosan 42 percet töltöttek egy fizetős gyorstöltéssel, jóllehet az időtartamba a töltés alatti bevásárlásokat is beleszámították.

A KAIST azonban egy sajtóközleményben elmondta, hogy hibrid energiatároló rendszer létrehozásával gyorsan tölthető, nagy teljesítményű nátrium-akkumulátort készített.

A kutatók javított anyagokat építettek be a rendszer anódjaiba, valamint katódjaiba (az akkumulátor azon részeibe, amelyek között elektronok áramlanak a töltés és kisütés során). Az eredmény a KAIST szerint egy gyorstöltési ciklusú energiatároló rendszer, amely a szuperkondenzátorok teljesítményjellemzőivel rendelkezik.

A nátrium-alapú akkumulátorok másik előnye, hogy a só sokkal olcsóbb, mint a lítium, amelyet az elektromos járművek akkumulátorainak többségében használnak. És a KAIST szerint 500-szor nagyobb mennyiségben elérhető.

Míg az elektromos járművek árai már egyre hozzáférhetőbbé válnak, a sóalapú technológia széles körű elterjedése végső soron még alacsonyabb kezdeti költséget eredményezhet.

Ha a benzines autókat eltávolítjuk az utakról, az nagyban hozzájárul a levegőminőség javításához is – ami viszont az emberek javát szolgálná azáltal, hogy csökkenti a légúti betegségeket, például az asztmát –, mivel az elektromos járművek nem bocsátanak ki környezetszennyező anyagokat. Ha többen váltanának elektromos járművekre, az segítene megfékezni a bolygó veszélyes túlmelegedését is, amelyet a hővisszatartó gázok okoznak.

A KAIST nem az egyetlen csapat, amely azon dolgozik, hogy az elektromos járműveket még vonzóbbá tegye.

A kínai IM Motors autógyár nemrégiben bemutatott egy szilárdtest akkumulátort, amely csökkentheti a töltési időt, miközben növeli a jármű hatótávolságát. A rendezetlen kősó, a só rokona, szintén felmerül, mint lehetséges eszköz az elektromos járművek hatótávolságának növeléséhez.

A Techopedia szerint a KAIST megoldása egyelőre még „alakulási szakaszában van”, de a kutatók úgy vélik, hogy a gyorsabb töltés előbb-utóbb elérhető lesz számos termék esetében.

„Ez a hibrid nátrium-ion energiatároló eszköz jelentős előrelépést jelent, leküzdve a jelenlegi tárolási megoldások korlátait” – mondta Kang Jeong-gu professzor. „Új korszakot hirdet, amikor a gyorstöltés valósággá válik minden elektronikus eszköznél, beleértve az elektromos járműveket is.”

Forrás: www.thecooldown.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936