Kutatói csoport cyberbiztonsági technológiát tesztel önvezető autók számára az Egyesült Királyságban
A Warwick Egyetem kutatói számos innovációt mutattak be, amelyek állításuk szerint növeli a connected és az autonóm járművek (CAV) közúti és cyber biztonságát.
Ha a következő években elterjednek az autonóm járművek, a hálózati kapcsolódási rendszerek védelme elsőrendű fontosságúvá válik a kutatók számára. Az Egyetem Közlekedési és Mobilitási Demonstráló projektjének keretein belül négy különböző innováció került kipróbálásra a Warwick-i és a Surrey-i Egyetemeken valamint a Millbrook Tesztpályán, melyek a CAV-ok és az út infrastruktúrája közötti kapcsolatot teszik biztonságosabbá.

Forrás: The Engineer
A technológiák közt szerepel az úgynevezett csoport aláírás, a kommunikációnak egy biztonságos formája, ami korlátozza az egyes autók által küldött adatmennyiséget és megnehezíti a hackerek számára a járművek hosszabb időn keresztül történő nyomonkövetését.
A csapat kidolgozott egy hitelesítési rendszert is, amely sorrendbe helyezi a jármű által kapott üzeneteket aszerint, hogy milyen információja van a küldőről; valamint egy edge-computing megközelítést, a Decentralizált PKI-t, ami képessé teszi a járművet a többi jármű azonosítására a jelenlegi módszereknél sokkal gyorsabban, a járművek felhőben tárolt kulcsinformációinak segítségével.
A negyedik innováció, a Decentralizált PKI Pszeudonímákkal, erre a rendszerre épít, a járművek számára időnként új személyazonossági adatok kiadásával az adatok védelmének céljából.
A kutatás összefoglalójában számos ajánlás szerepel, miszerint több kommunikációs infrastruktúra kialakítására, és a CAV-eket és az utcai infrastruktúrát érő különféle típusú cybertámadások tesztelésének képességére van szükség. Az összefoglaló alapján az 5G-t is be kellene vonni a tesztelésbe.
Forrás: The Engineer