Már Észak-Karolinában is engedélyezik a vezető nélküli élelmiszert szállító járművek közlekedését

A Roy Cooper kormányzó által aláírt törvény értelmében az észak-karolinaiak egy nap sofőr nélküli járművekkel szállíttathatják otthonukba vagy üzletükbe a pizzákat vagy élelmiszereket. A törvényjavaslat lehetővé teszi a teherszállításra tervezett, teljesen autonóm járművek számára, hogy az állam nyilvános utcáin és autópályáin közlekedjenek. Az új törvény „környéki utas nélküli járműveknek” nevezi őket, és megengedi használatukat 72 km/h-ás vagy annál kisebb sebességkorlátozású utakon. Az még nem világos, hogy az ilyen járművek hol és mikor jelennek meg Észak-Karolinában. De Jason Saine képviselő, a törvényjavaslat egyik elsődleges támogatója azt mondja, hogy biztosítani akarta, hogy a vezető nélküli járművek legálisak legyenek addigra, mire a cégek be akarják majd vezetni őket az államban.

„Nem akartam, hogy államunk lemaradjon” – mondta egy interjúban Saine, a Lincoln megyei republikánus képviselő. „Ez egyfajta evolúció annak, ahogyan az árukat és a szolgáltatásokat eljuttatják hozzánk, otthonunkba és üzleteinkbe.” Saine elmondta, hogy a törvényjavaslatot a Nuro, a vezető nélküli szállítójárműveket gyártó kaliforniai vállalat lobbistáinak kérésére nyújtotta be. A Nuro R2-es robotja kerekeken több mint 180 kg rakományt képes szállítani (de embereket nem) előre programozott útvonalakon, és kamerák és érzékelők segítségével kerüli el a gyalogosokat, háziállatokat, autókat és egyéb tárgyakat, amelyek az útjába kerülhetnek.

A Domino’s Pizza az év elején kezdte el használni az R2-t áruinak szállítására Houston egyes negyedeiben. A Nuronak Arizonában és Kaliforniában is vannak járművei, de nem árulják el, hogy mikor érkezhetnek meg Észak-Karolinába. „Bár jelenleg nem tudunk megosztani részleteket azzal kapcsolatban, hogy a Nuro járművek mikor fognak az észak-karolinai utakon közlekedni, izgatottak vagyunk az állam által tapasztalt pozitív lendület miatt, amellyel az utasok nélküli autonóm szállítás előnyeit az észak-karolinaiak számára is el fogják hozni.” – írta e-mailben Mike Blank, a cég regionális politikáért felelős vezetője.

Blank elmondta, hogy több állam, köztük Florida és Nevada is az észak-karolinaihoz hasonló törvényjavaslatokat fogadott el idén. A járművek forgalomba lépésének engedélyezése az első szükséges lépés a technológia bevezetéséhez – mondta. „Hiszünk abban, hogy az autonóm járművek jelentősen javíthatják a biztonságot, új munkahelyeket teremthetnek, és megfizethető és kényelmes árukat szállíthatnak az emberek otthonába” – írta. „Hosszú távú célunk, hogy a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk az autonóm kézbesítési szolgáltatásokat, és segítsük őket felismerni a robotika előnyeit a mindennapi életükben.”

Az észak-karolinai törvényhozók 2017-ben elfogadták az első autonóm járművekről szóló törvényjavaslatot, amely néhány alapvető szabályt határoz meg az embereket szállító autonóm járművek engedélyezésére és üzemeltetésére vonatkozóan. Az új törvény csak a teherszállításra tervezett járművekre vonatkozik, és használatukra kevés korlátozást ír elő. A sebességkorlátozáson túlmenően megköveteli, hogy a járművek a lehető legközelebb haladjanak az út jobb széléhez, kivéve balra kanyarodáskor, és a kétsávos autópályákon le kell húzódniuk, ha öt vagy több jármű torlódik fel mögöttük, várva, hogy tovább haladhassanak.

A törvényjavaslat csekély ellenállásba ütközött – a szenátusban egy sem, a Házban pedig csak három törvényhozó szavazott ellene. Egy másik szponzor, Robert Reives, a Chatham megyei demokrata képviselő azt mondta, meg van győződve arról, hogy a járművek biztonságosan működhetnek, és úgy tűnik, más törvényhozók is egyetértenek vele ebben. „Inkább biztonságot szeretnék, mint hatékonyságot” – mondta Reives. Azt mondta, hogy az autonóm járművek üzletágában tevékenykedő számos induló vállalkozással nem hiszi, hogy ezek a járművek egyhamar általánosak lesznek. „Meglepődnék, ha egy évnél hamarabb látnék egyet” – mondta.

Észak-Karolina más lépéseket is tett az új szállítási technológiákra való felkészülés érdekében. Az NC Közlekedési Minisztériumát beválasztották egy szövetségi programba, amelynek célja a drónok gyakorlati felhasználásának bemutatása volt, amelynek eredményeként a UPS laboratóriumi mintákat szállított a WakeMed raleigh-i fő campusára, és a dróngyártó Flytrex élelmiszer-szállításait intézte Fayetteville-ben, Raefordban és legutóbb Holly Springsben .

A szövetségi kormány a Nyugat-Wake megyében található Triangle Expressway-t is az ország 10 „próbaterepe” közé sorolta az autonóm járműtechnológia terén. A Volvo és a FedEx az NC 540 néven is ismert autópályát használta a sebességtartó automatika olyan fejlett formájának tesztelésére, amely lehetővé teszi, hogy két vagy több teherautó kommunikáljon egymással, és kis konvojokban közelebb hajtson egymáshoz. Az NCDOT tisztviselői és törvényhozói azt mondták, hogy készek akarnak lenni az új technológiák biztonságos befogadására és az azokat fejlesztő cégek bevonzására.

A 814-es számú törvényjavaslat, a környékbeli utas nélküli járművekre vonatkozó törvény egy újabb lépés ebbe az irányba, mondta Saine. „Az ilyen típusú technológiák oda fognak eljutni, ahol a legjobban kezelik őket” – mondta. „És ezért szeretnék gondoskodni arról, hogy legalább lehetőségünk legyen versenyezni, és hogy az államunk részt vegyen az ilyen típusú dolgokban.”

Forrás: Charlotte Observer

https://www.charlotteobserver.com/news/business/article255728666.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936