Már mesterségesintelligencia-stratégiája is van Magyarországnak

A mesterséges intelligencia (MI) használata számos erkölcsi és társadalomtudományi kérdést von maga után, például azt, hogy a természetes intelligenciát mennyiben fogja háttérbe szorítani – idézte az MTI Palkovics László Innovációs és Technológiai Minisztert, aki hétfőn a Pannon Egyetemen tartott előadást.

A tárcavezető elmondta: a várakozások szerint a mesterséges intelligencia használata 2030-ban 14 százalékkal, azaz nagyjából 7 ezer milliárd forinttal járul majd hozzá a GDP-hez.

Az eseményen bejelentette a miniszter, hogy elkészült már Magyarország mesterségesintelligencia-stratégiája, amely a kormány jóváhagyását követően a Kormany.hu-ra is felkerül majd.

A stratégia – amelyen kétszáznál is több intézmény és cég dolgozott –, egyebek mellett tartalmazza az adattörvények módosítását, szól a nemzeti laboratórium létrejöttéről, kitér a vállalatok ösztönzésére, képzések indítására, az automatizált ügyintézésre például az egészségügy területén, foglalkozik a kutatás-fejlesztéssel valamint az infrastruktúra-fejlesztéssel és rendezendő etikai és jogszabályi ügyekkel.

A miniszter szerint a kreatív ipar részeként működő mesterséges intelligencia térhódítása felveti a kérdést, hogy veszélyként vagy lehetőségként tekintsünk-e erre a folyamatra. Lehetőséget adhat az ember számára például arra, hogy olyan dolgokkal töltse az időt, amellyel nagyobb hozzáadott értéket tud előállítani.

Beszélt arról Palkovics, hogy az MI-nek számos felhasználási területe létezik, egyebek mellett az arcfelismerés, az állapotfelmérés, a röntgen, a hazugság felismerés, a meghibásodásra utaló zajok azonosítása mezőgazdasági gépeken, zene írása, festmények készítése, versírás, önvezető járművek megjelenése.

A miniszter a jövő mobilitási kérdéseiről és kihívásairól szólva arról beszélt, hogy a MI közlekedésben való alkalmazása kiküszöböli az emberi tévedéseket, kényelmes, időtakarékos utazást biztosít, valamint hozzájárul az üzemanyag fogyasztás csökkentéséhez is. Felvetődik ugyanakkor a kérdés, hogy el szabad-e venni a vezetés élményét az önvezető autók tulajdonosaitól, valamint nem elhanyagolható kérdéskör az sem, hogy mi lesz a döntés alapja, amikor egy veszélyes közlekedési helyzetben két rossz döntés között kell választani – magyarázta.

Arról is szólt ejtett Palkovics, hogy egyes szakmák és állami szolgáltatások területén is egyre nagyobb teret hódít a MI.

Forrás: HVG

https://hvg.hu/tudomany/20200217_mesterseges_intelligencia_strategia_itm_palkovics_laszlo

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936