Melyik autómárkának legrosszabb a technológiája?

Három évtizeddel ezelőtt az autók még technológiailag primitívek voltak mai mércével mérve. A légzsákok 1991-ig nem voltak kötelezőek.

Mára a fejlődés olyan messzire ment, hogy az emberek arra számítanak, hogy az évtized végére biztonságos, önvezető autók lesznek az utakon. Az autóipar két kihívással néz szembe a technológiai rendszerek egyre összetettebbé válásával. Az egyik az, hogy a járművezetők annyira bonyolultnak találják őket, hogy nem használják őket. A másik, hogy a technológia olyan alkatrészeket igényel, amelyek nem mindig állnak rendelkezésre.

A félvezető chipek hiánya, amelyek magukban foglalják az autóelektronikai rendszerekben gyakran használt chipeket is, súlyosan korlátozza, hogy a gyártók mit gyárthatnak. Ez rontotta a gyártók bevételeit, csökkentette az autóellátást, és megemelte az autóárakat.

A JD Power, Amerika talán legelismertebb autókutató cége nemrégiben tette közzé 2021-es US Tech Experience Indexét. Az autótechnológiát a következő négy szempont szerint vizsgálja: „kényelem; kialakulóban lévő automatizálás; energia és fenntarthatóság; valamint az infotainment és a kapcsolódás.” A tanulmányban 110 827 ember vett részt új, 2021-es modellekkel, miután 90 napig birtokolták azokat.

A tanulmányban szereplő autókat két csoportra osztották: tömegpiaci- és prémium autókra. A JD Power minden autómárkát 1000 pontos skálán rangsorolt. Mindkét kategóriában a legrosszabb helyen a Mitsubishi márka végzett 373 ponttal. Ez sokkal rosszabb volt, mint a második legrosszabb helyezett, amely a Mini volt 424 ponttal. A legjobb helyezést a Genesis, a Hyundai luxusmárkája szerezte meg, 634 ponttal, ami sokkal jobb, mint a második legjobb, 551pontos Cadillac.

Az új technológiák használatáról szólva Kristin Kolodge, a JD Power ember-gép interfészért felelős ügyvezető igazgatója rámutatott: „Az új járművek ára történelmi csúcson van, részben a megnövekedett tartalom miatt. Ez rendben van, ha a tulajdonosok értéket kapnak a pénzükért, de egyes funkciók sok tulajdonos számára pazarlásnak tűnnek.”

Az új technológiákat „nem használók” azt mondták, hogy nincs szükségük a szolgáltatásokra. Más szóval, a vásárlók a haszontalannak érzett funkciókért fizetnek.

Forrás: 24/7 Wall St.

https://247wallst.com/special-report/2022/02/28/this-is-the-car-with-the-worst-technology-2/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936