Mi az oka annak, hogy a Toyota hibrideket gyárt elektromos autók helyett?

A Toyota a kritikák ellenére továbbra is elsősorban a hibrid autókra összpontosít, ahelyett, hogy követné a tömeget és kizárólag elektromos meghajtású járműveket szállítana. Úgy tűnhet, hogy a Toyota nincs eléggé képben, de valószínűleg az elektromos autók mellőzése megfontolt döntés eredménye, és nem csak tévedés.

Az eladási adatok alapján a Toyota a világ legnagyobb autógyártója, így nem meglepő, hogy időt szakít az új modellek és alternatív üzemanyagok felfedezésére. Egyesek azonban némileg elmaradottaknak tartják őket az elektromos járművek terén, mivel náluk a teljesen elektromos járművek felfedezése a bZ4X-ig tartott. A tisztességes, 252 mérföldes (kb. 400 km) hatótáv és a mindössze 43 070 dolláros elektromos SUV vonzó kikiáltási ára ellenére a bZ4YX nem aratott átütő sikert.

A bZ4X-szel nincs semmi baj, eltekintve egy korábbi problémától, amely a kerékcsavarok meglazulásával kapcsolatos. A tavalyi évben azonban kevesebb mint 10 000 példány kelt el az Egyesült Államokban, így a bZ4X messze elmarad más elektromos járművek sikerétől, például a legkelendőbb Tesla Model Y-tól. Ez minden bizonnyal az egyik oka annak, hogy a Toyota úgy döntött, hogy inkább a sokkal sikeresebb hibrid autókra összpontosít.

A Toyota óriási sikert aratott piacvezetőként az olyan modellekkel, mint a RAV4 és a Corolla, amelyek 2023-ban rekordot tartottak a világ legkelendőbb autói között. Bár e modellek nagy többsége ICE meghajtású, a hibrid változatok továbbra is jelentős részét teszik ki az eladási adatoknak. A Toyota Motor North America (TMNA) által közzétett jelentések szerint 2023 első negyedévében az összes eladás valamivel több mint egynegyede volt elektromos modell az Egyesült Államokban. Ezen kívül a Toyota és a Lexus nem kevesebb, mint 22 különálló modellt kínált Észak-Amerikában, elektromos hajtásláncokkal.

Ha ezt összehasonlítjuk a bZ4X gyenge eladásaival, nem csoda, hogy a Toyota inkább a hibrid rendszereire összpontosít, bár nem csak az eladási adatokról és a cég bevételeinek növeléséről van szó.

A Toyota Australia értékesítési és marketingfőnöke, Sean Hanley azt nyilatkozta, hogy „itt a szén az ellenség, nem a hajtáslánc”. Az üzenet az, hogy a szén-dioxid-semlegesség számos termékkel megvalósítható, és azáltal, hogy hibrideket és hidrogénüzemanyagcellás járműveket is kínál egy elektromos járművek-központú világban, a Toyota olyan vásárlók számára teszi lehetővé, hogy csökkentsék a szén-dioxid kibocsátásukat, akik nem engedhetik meg maguknak az elektromos járműveket.

Leegyszerűsítve az elektromos járművek drágák, és a Toyota egyértelműen felelősséget érez azért, hogy a piac olcsóbb szegmensét szolgálja ki. Ez a megközelítés lehetővé teszi azon vásárlók számára, akik nem tudják kifizetni az elektromos járművek költségeit, hogy csökkentsék károsanyag-kibocsátásukat, és a teljesen ICE-hajtású autókról egy új hibrid modellre váltsanak. Sőt, az új, teljesen elektromos modellek és márkák hatalmas piaci kínálata mellett azon a területen, ahol a Toyota dobja piacra az autóit, kisebb a verseny lehetősége.

A Toyota már több mint két évtizeddel ezelőtt úttörő szerepet játszott a hibrideknél a Priusszal, még akkoriban, amikor szinte senki más nem csinálta. Jelenleg pedig a Toyota a hidrogén-üzemanyagcellás hibridek iparágvezetője, ezt a területet szinte egyetlen más gyártó sem veszi komolyan. A Toyota elnöke, Akio Toyoda azt mondta, hogy „a csendes többséghez tartozik”, akik nincsenek meggyőződve arról, hogy a teljes elektromos járművek jelentik az egyedüli utat, és úgy gondolja, hogy a hibrid és hidrogén üzemanyagcellás járművek is fontos szerepet játszanak az autósok jövőjében.

Az utolsó ok, amiért a Toyotának továbbra is a hibrid technológiára célszerű összpontosítania az elektromos járművek helyett, az az, hogy sok embernek ez utóbbi nem ideális megoldás. Például az elektromos járművek nagyszerűek lehetnek azok számára, akik életük nagy részét városokban élik, de a hatótávolság korlátozása és a töltőpontok szűkössége túlságosan sok aggodalomra ad okot azok számára, akik vagy városon kívül élnek, vagy gyakran nagy távolságokat utaznak.

A hibrid autók mindkét meghajtás előnyével rendelkeznek, mivel a felhasználók rövid utakat teljesíthetnek elektromos energiával, de mindig van egy benzines motor, amelyre támaszkodhat, ha nagyobb távolságokat akarnak megtenni. Sokak számára ez a tökéletes megoldás és logikus lépcsőfok az ICE-meghajtású autók és a teljesen elektromos járművek között.

Forrás: www.hotcars.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936