Mi várható a Tesla Teljes Önvezetés rendszerének legújabb, 11-es verziójától

A Tesla több hónapos késés után megkezdte a Full Self-Driving (FSD-Teljes Önvezetés) béta szoftvere 11-es verziójának bevezetését az alkalmazottak és a tesztelők számára. Az EV-gyártó hivatalosan nem osztotta meg az FSD Beta V11.3 kiadási megjegyzéseit, de a bétatesztelők kiszivárgott megjegyzései és videói megjelentek az interneten, így képet kaphatunk arról, hogy mi várható.

Az FSD béta V11.3 azt ígéri, hogy lehetővé teszi a Teslák számára, hogy teljesen önállóan elvezessék magukat A pontból B-be városokon és autópályákon keresztül azzal, hogy kombinálja az FSD és az Autopilot képességeit egy egysoros rendszerben.

Jelenleg a járművezetők a városi utcákon és a lakóövezetekben is igénybe vehetik az FSD-t, hogy olyan dolgokat kezeljen, mint például a stoptáblákra és a közlekedési jelzésekre való reagálás. Az autópályás vezetés az Autopilot szoftverén keresztül érhető el, amely képes automatizálni a vezetési feladatokat, például a forgalomra figyelő sebességtartó automatikát és az automatikus kormányzást az egyértelműen jelzett sávokban.

A Redditen megosztott kiadási megjegyzések szerint a legújabb verzió lehetővé teszi az FSD béta verziójának használatát az autópályákon, „egyesíti a látást és a tervezést az autópályákon és azokon kívül, és felváltja a hagyományos, több mint négy éve használt autópálya-rendszert”.

A feljegyzések szerint „a régi autópálya-rendszer továbbra is egykamerás és egykeretes hálózatokra támaszkodik, és az egyszerű, sávspecifikus manőverek kezelésére lett beállítva. Az FSD Béta többkamerás videóhálózatai és a következő generációs tervező rendszere, amely bonyolultabb interakciókat tesz lehetővé, kevésbé támaszkodik a sávokra, így lehetővé teszi az intelligensebb viselkedések hozzáadását, a gördülékenyebb vezérlést és a jobb döntéshozatalt.

Ez a jobb döntéshozatali képesség az, ami egy további autópályás viselkedésmódhoz vezetett, amely átvezeti az autót az elzárt sávokból és elkerüli az olyan általános akadályokat, mint az úttörmelék. Kevésbé a sávokra támaszkodva a járművek simábban haladnak az autópályák sávelosztásánál, mivel a szoftver úgy van programozva, hogy kevésbé legyen szigorú a sávok közepén való haladással kapcsolatban.

Az FSD 11 simább besorolást és jobb sebességalapú sávváltási döntéseket is ígér, valamint csökkentett érzékenységet a sebesség alapú sávváltásokhoz Chill módban. (A Chill mód a Tesla három vezetési módjának egyike, amely nagyobb követési távolságot biztosít a Tesla és az előtte haladó autó között, valamint kevesebb sebesség alapú sávváltást hajt végre. A másik két mód az Átlagos és az Asszertív.)

Azok, akik korai hozzáférést kaptak a V11.3-hoz, azt mondták, hogy az új szoftver zökkenőmentes általános élményt nyújt, de nem teljesen mentes azoktól a problémáktól, amelyek a rendszer lekapcsolódásához vezettek. Ha lekapcsolódás történik, a 11-es verzió tartalmaz egy hangvezérléses jegyzet funkciót, amely arra kéri a vezetőt, hogy küldjön egy névtelen üzenetet a Teslának a történtek leírására.

Forrás: Techcrunch

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936