Miami és Austin útjain megjelentek a már teljesen vezető nélküli autók, amelyekben még biztonsági vezető sincs
A texasi Austin és a floridai Miami utcáira teljesen vezető nélküli, emberi biztonsági vezető nélküli autók kerültek, jelentette be május 17.-én az Argo AI autonóm járművek technológiai vállalata.
Ezzel Austin és Miami a teljesen vezető nélküli autótechnológia városközpontokban való első alkalmazói közé kerültek.
A pittsburgh-i székhelyű Argo AI jelenleg négy másik amerikai városban – Washingtonban, DC-ben, Pittsburgh-ben, Detroitban és Palo Altóban –, valamint két német városban, Münchenben és Hamburgban is teszteli Argo autonóm platformját. A cég önvezető technológiát – amely lidart, érzékelőket és térképszoftvert foglal magában – telepít a Ford és a Volkswagen járművekbe a két autógyártó támogatásával.
Az még nem világos, hogy hányan vesznek igénybe rendszeresen olyan szolgáltatásokat, amelyek az Argo AI járműveit érintik, de a cég szerint a „szolgáltatási lefedettsége” 2 millió amerikaira terjed ki, és végső célja több mint 15 millió ügyfél elérése.
„Az első naptól fogva arra törekedtünk, hogy megküzdjünk a legnehezebben megtehető kilométerekkel – több városban is –, mert itt a legnagyobb a vásárlói kereslet” – nyilatkozta Bryan Salesky, az Argo AI vezérigazgatója és alapítója.
A teljesen vezető nélküli autók Austinban és Miamiban a társaság és a Lyft fuvarszolgálat, illetve a Walmart házhozszállítási szolgáltatás közti együttműködés részeként működnek majd, hogy vezető nélküli taxizást, illetve autonóm élelmiszer-kiszállítást kínáljanak.
2022 lett az az év, amikor számos AV cég a külvárosokból a nagy amerikai városok központjaiba vitte vezetés nélküli technológiáját. Az ARGO AI riválisa, a Waymo, amely a vezetés nélküli utazási szolgáltatások területének vezető szereplője, hasonló lépéseket tett.
Idén márciusban bejelentette, hogy teljesen autonóm autó flottája készen áll az arizonai Phoenix belvárosában a korai program ügyfelei számára, valamint a kaliforniai San Franciscóban a Waymo alkalmazottai számára. A Waymo sofőr nélküli taxi szolgáltatásai már évek óta elérhetőek Phoenix külvárosainak egyes részein.
A Cruise vezető nélküli technológiai cég februárban nyitotta meg teljesen vezető nélküli járműparkját a San Francisco-i közönség előtt – mondta Kyle Vogt technológiai igazgató és társalapító.
Bár az önvezető autók körül nagy a felhajtás, jelentős ellenőrzésnek vetették őket alá. 2018-ban egy biztonsági vezetőt vádoltak meg gondatlansággal, miután Uber önvezető autója halálra gázolt egy gyalogost Arizonában és az Ubert részben felelősnek találta a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács. Az Uber később teljesen leállította AV technológiai fejlesztését.
Az Argo AI elmondta, hogy a TÜV SÜD biztonsági tanúsító céggel együttműködve értékelte AV technológiáját. A texasi törvények értelmében, az AV autókban videokamerát kell felszerelni, és a gyártók felelősségre vonhatók az ütközésekért vagy a közlekedési szabálysértésekért.
Forrás: Business Insider
https://www.businessinsider.com/driverless-cars-come-to-austin-miami-with-argo-ai-2022-5