Milyen könnyen kijátszhatók a nagy gyártók önvezető rendszerei?

A Tesla és annak Autopilot funkciója az elmúlt évek során a viták középpontjába került.

Ez a baleseteknek köszönhető, amelyeket az Autopilot hibájának tulajdonítanak, és amelyek azt jelzik, hogy a rendszer becsapható, elhitethető vele, hogy valaki ül a kormány mögött.

Azonban úgy tűnik, hogy ez nem csak az Autopilot-ra, hanem az összes nagy autógyártó hasonló vezetést segítő rendszerére igaz. Ezt találta a Car and Driver legújabb zárt pályán végzett tesztjei során, amelynek során négy autópályás helyzetet és 17 járművet vizsgáltak, minden nagy autógyártótól egyet.

Az első helyzetben azt nézték meg, hogy hogyan reagálnak a vezetőt segítő rendszerek – az adaptív sebességtartó automatika 97 km/h-ra beállítva és a sávban tartó rendszer aktívan – ha a biztonsági övek nincsenek bekapcsolva. A Subaru ebben a helyzetben azonnal lekapcsolta az összes vezetést segítő rendszerét, a Tesla és a Cadillac pedig leállította a rendszereket és megállította az autót.

A második helyzetben azt vizsgálták, hogy mennyi ideig tart figyelmeztetést küldeni és leállítani a rendszert, miután a vezető elveszi a kezét a kormányról. A leggyorsabb a Caddilac, a Ford, a Volvo, a Toyota, és a Lexus volt, amik 21 másodperc alatt leállították a rendszerüket, a Hyundai-nak ez 91 másodpercig tartott, ami alatt 2,4 km-t tett meg.

A harmadik teszt hasonló volt az előzőhöz, de ezúttal a C&D megpróbálta becsapni a rendszert úgy, hogy súlyt rakott a kormánykerékre, hogy a rendszer azt gondolja, hogy még mindig rajta van a vezető keze. A legtöbb autónál ez működött, de a BMW és a Mercedes járműveknél nem, ahol a rendszer az érintésre támaszkodik.

A Cadillac Escalade Super Cruise-át máshogy kellett tesztelniük, mivel jelenleg ez az egyetlen rendszer, amely működik a kormánykerék fogása nélkül a már feltérképezett korlátozott hozzáférésű autópályákon. A tesztekhez le kellett zárniuk az Indiana autópálya egy szakaszát. A Super Cruise infravörös kamerával ellenőrzi, hogy a vezető figyel-e, de a teszt során átverték egy szemüveggel, amelyre szemgolyókat festettek. A Ford is bevezet hamarosan  egy hasonló technológiát, BlueCruise néven.

Végül az utolsó és a legvitatottabb teszt során a C&D azt vizsgálta, hogy ezek az autók engedik-e a vezető nélküli vezetést úgy, hogy a vezető átül az utasoldalra, miközben a vezetési segédeszközök be vannak kapcsolva. Ezt minden autó megengedte, bár a legtöbb esetében ehhez arra volt szükség, hogy súlyt rakjanak a vezetőülésre.

Lényeges, hogy hogy ezeket a vezetősegítő rendszereket csak akkor lehet becsapni, ha a vezető szándékosan teszi ezt , ami azt jelenti, hogy tudatos erőfeszítéseket tesznek az autógyártók által hozott biztonsági intézkedések kijátszására.

Forrás: Uk Motor

https://uk.motor1.com/news/526146/all-driver-assist-systems-test/?utm_source=RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-all-news

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936