Minisztérium a műszakiról: kell érintésvédelmi jegyzőkönyv
Több levélváltás is volt a Vezess szerkesztősége és az ITM között múlt csütörtök óta, olyan egyszerű, igennel/nemmel megválaszolható kérdéseket tettünk fel a minisztériumnak a helyzet tisztázása érdekében, hogy
- kérhetnek érintésvédelmi jegyzőkönyvet a műszaki vizsgáztatók?
- ha igen, mi megkértük a minisztériumot, hogy küldje el a vizsgáztatók kérésének jogalapját,
- ha nincs érintésvédelmi jegyzőkönyv a zöld rendszámos autó üzemben tartójánál, megtagadhatják a vizsgaállomások a jármű műszakiztatását?
- ha esetleg nincs jogalap, mi alapján kérik a vizsgaállomások ezt a papírt?
A levelezésünket az alábbi válasszal zárta a minisztérium:
„A villamos berendezéssel felszerelt járműnek minden időszakos műszaki vizsgálat során meg kell felelnie a vonatkozó érintésvédelmi előírásoknak. A megfelelést azonban a vizsgabiztosnak nem személyesen kell ellenőriznie, hanem arról egy feljogosított személy által kiadott vizsgálati dokumentum alapján kell meggyőződnie.
Az érintésvédelmi vizsgálat helyszíni elvégzésének személyi és műszaki feltételei többnyire nem is adottak az időszakos műszaki vizsgálaton. Az időszakos vizsgálat technológiája nem tartalmazza az érintésvédelmi vizsgálatot, a vizsgabiztosok jellemzően nem rendelkeznek az ahhoz szükséges szakmai végzettséggel és eszközökkel.”
Egyértelmű a válasz, amiből tehát kiderül, hogy
- kell érintésvédelmi vizsgálat,
- amit előzetesen, máshol kell elvégeztetni,
- tehát nem a műszaki vizsgáztatók dolga,
- ők csak a „vizsgálati dokumentumot” nézik meg.
Forrás: Vezess