Mit NEM TARTALMAZ SOHA egy villanytöltős hír?
Nap mint nap kapunk sajtóinfókat mindenféle cégektől, hogy hol adtak át elektromos autótöltőket. Pár kép, sok rizsa az elektromobilitás csodálatos világáról, meg persze a cégekről, állami és nem állami szolgáltatókról, akik ezt a földön túli technológiát most letelepítik neked a sarki közért parkolójába, amihez majd még E.T. is tanulmányi kirándulást szervez majd magának.
Mi az az egyetlen infó, amit egyetlen ilyen sajtóközlemény sem tartalmaz? A töltő műszaki paraméterei.
Hiszen valójában csak demonstrálni kell a környezetbarátságot, közben meg lehet, hogy otthon gyorsabban töltesz, ha a csicsás töltőoszlop csak egy túltenyésztett konnektor. Forog a cég, a politikus neve, a villanyautóst meg kit érdekel? Legalábbis nekem ez a benyomásom. Ez kábé olyan, mintha egy benzinkút avatásánál nem árulnák el, hogy van-e LPG vagy prémium üzemanyag a kúton.

Forrás: Totalcar
Ezek a kérdések azért fontosak, mert egy 100 kilowattos töltő is egy darab, meg egy 7 kilowattos is, csak amikor odamegy egy nagy akksis villanyautó üresen, akkor nem mindegy, hogy egy óránál kevesebbet, vagy tíz órát ácsorog ott. Az sem mindegy, milyen a csatlakozó, aki emlékszik még a „kinek van Ericsson/kispöcsű Nokia/Alcatel töltője?”- típusú kérdésekre, az érti miről beszélek: hogy milyen kábelt lehet rádugni. Egyenáram/váltóáram? Nagyon nem mindegy ám. Tudom, ez nem életbevágó ma még, de ezek a kérdések hamarosan fontosak lesznek. Ezért amikor Dalma sajtóközleménye a postafiókomban landolt a Parkl és a Greengo új töltőpontjairól, megnéztem, hogy benne vannak a fontos infók. Persze nem voltak. Amikor rákérdeztem, meglepő gyorsasággal meg is jött, hogy a következő sajtóközleményben felavatott oszlopok:
- Teljesítmény: 7 kW
- Váltóáramú
- Type 2-es csatlakozó
- Kábeles
Minden más benne van a sajtóközleményben.
Forrás : Totalcar
https://totalcar.hu/sajtokozlemeny/2019/08/09/mit_nem_tartalmaz_soha_egy_villanytoltos_hir/