Musk és Diess is reagált az Apple autóipari terveire

Az Apple autóipari bemutatkozása esetén a közvetlen versenytársnak természetesen a Tesla tűnik, mivel mindkét vállalat tőkeerős, amerikai techcég, bár a bejelentés szerint a Tesla prémium-termékeivel szemben az Apple inkább tömegmodellben gondolkodik. Ezt az alacsonyabb energiasűrűségű, de viszonylag olcsón előállítható lítium-vas-foszfát akkumulátorra alapoznák, az viszont kérdéses, hogyan hozható össze a gazdaságosság az Apple hagyományosan magas árrésével.

Forrás: Totalcar

Nem egyértelmű, hogyan érdemes kezelni Elon Musk reakció-tweetjét: azt írja, a Model 3 gyártásának legsötétebb időszakában konkrét ajánlattal kereste meg az Apple vezérét, ami alapján a mostani értékének tizedéért, 60 milliárd dollárért került volna a céghez a Tesla, ám Tim Cook még egy találkozóra sem méltatta. Befektetői oldalról lehet egy valós fenyegetettségre adott, dacos válaszként is értelmezni a tweetet, de valószínűbb, hogy az üzenet csak Musk szertelen twitter-szokásainak egy újabb példája, vagyis nem kell neki jelentőséget tulajdonítani.

Több, a témában írt cikk is megemlíti a két cég részvénypiaci mozgásait, de hosszabb távra vetítve nem látható számottevő változás: az Apple-árfolyam változatlanul emelkedett, a Tesláé pedig egynapos esés után ismét növekszik. Utóbbit külön befolyásolja, hogy pár napja a cég már az S&P500 indexkosár tagja (ez okozhat kilengéseket), és az Egyesült Királyság koronavírus miatti lezárása egyébként is zavarta a képet – így nehéz lenne a visszaesést az Apple bejelentéséhez kötni. Összességében tehát a pénzpiac – javarészt, de nem kizárólag – semlegesen fogadta az Apple bejelentését, amit a valódi autó debütálásának távoli időpontja is indokol: 2024-re, rosszabb esetben 2025-re ígértek működő járművet.

A másik, lehetséges, nagy konkurensnél jóval óvatosabban fogalmaztak: a Volkswagen vezérigazgatója Herbert Diess szerint egy Apple-szintű technológiai óriást nem szabad lebecsülni, ami a végtelenül rendelkezésre álló tőkéjük és a meglévő, fejlett technológiáik miatt hosszabb távon sokkal nagyobb veszélyt jelenthet a márkára, mint a Toyota-féle, hagyományos versenytársak (utóbbi egyébként is meglehetősen lomhán, szkeptikusan közelít az elektromos autózáshoz). A bejelentés hatására nagyot ugrott az önvezető rendszerekben használatos lidar gyártóinak árfolyama (Luminar Technologies Inc. +12%, Velodyne Lidar Inc. +16%), ilyen eszköz többek között az iPhone 12-esekben is működik. Ezek alapján ha végül esetleg autót nem is gyárt majd az Apple, a szoftverben és az önvezetésre épülő iparágban jelentős szerepe lehet majd, amit nem csak a konkurenseknek, de a lehetséges partnereknek is komolyan kell majd venni.

Forrás: Totalcar

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/12/24/elon_musk_es_herbert_diess_volkswagentol_is_reagalt_az_apple_autoipari_terveire/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936