Négy hónap alatt 10 közlekedési haláleset történt, amiben a félautonóm Teslák voltak érintettek
Az NHTSA új adatai azt mutatják, hogy a Tesla fél-autonóm rendszerei veszélyesek lehetnek, miközben Musk továbbra is az ellenkezőjét állítja.
Ebben a hónapban a National Highway Safety Administration (NHTSA) 2022 május közepétől szeptemberig 11 balesetről tett közzé új adatokat.
A jelentésben az NHTSA megállapította, hogy a vizsgált 11 haláleset közül 10 Tesla járművet érintett, például a Model 3-at. Bár az NHTSA nem nevezte meg konkrétan a Tesla Autopilot vagy Full Self-Driving funkcióját. A jelentések azt sem mondják ki, hogy emberi mulasztás volt-e a balesetek oka.
Ezenkívül a 11. balesetről kiderült, hogy egy Ford pickuppal történt, amely állítólag nem használta a Ford saját autonóm vezetési technológiáját.
A 10 halálos kimenetelű balesetből négy motorkerékpárost érintett. Az NHTSA jelenleg 38 Autopilottal kapcsolatos esetet vizsgál. A Tesla a Full Self-Driving bevezetésének dátumát is kitolta, mivel a hatóságok még nincsenek meggyőződve arról, hogy a technológiát szabadon kell engedni az utakon.
Az NHTSA 2022 első felének adatait is megjeleníti, amelyek azt mutatják, hogy hatan meghaltak, öten pedig „súlyosan megsérültek” az autonóm vezetési szoftverrel történt balesetekben.
A legutóbbi halálesetekkel kapcsolatban az NHTSA kijelentette, hogy öt Teslával, egy pedig egy Forddal történt. A hat haláleset esetében az NHTSA azt állítja, hogy a fejlett vezetőt segítő rendszerek (ADAS) csak az öt Teslában voltak aktívak.
Az NHTSA nem csak a Tesla vétkességét elemzi az autonóm rendszerekkel kapcsolatos ütközésekben. Adatbázist épít, amely felméri az összes gyártó autonóm és ADAS rendszereinek általános biztonságát. A márkák közé tartozik a Tesla, a GM, a Ford és mások.
Az olyan autóipari technológiai vállalatoknak, mint a Waymo, jelenteniük kell minden olyan balesetet, ahol autonóm, vagy vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt járművek érintettek, valamint a vezetőt segítő rendszerekkel rendelkezőket is.
Az NHTSA egy másik okra is rámutat azzal kapcsolatban, hogy miért ilyen gyakoriak a Teslákkal kapcsolatos baleseti adatok.
A Tesla telematika segítségével figyeli az úton lévő több mint 830 000 autóját, és ennek eredményeként valós idejű baleseti jelentéseket kap. Más márkák még nem vezették be ezt a technológiát, és ennek eredményeként lassabban szivárognak be a jelentéseik.
Az NHTSA-nak azonban még mindig sok kérdése van a Tesla rendszereivel kapcsolatban. Megjegyzi, hogy a technológiát olyan helyeken használták, ahol nem volt olyan megbízható, mint általában. Ennek eredményeként az NHTSA megállapította, hogy a sofőrök az autójuk figyelmeztetései ellenére sem tettek lépéseket egy esetleges baleset elkerülésére.
A Teslák 2+ szintű besorolásúak, ami megköveteli, hogy a vezető mindig a kormányon tartsa a kezét, és az útra figyeljen.
Eközben Elon Musk ragaszkodik ahhoz, hogy az autóiban lévő rendszerek még mindig biztonságosabbak, mint az emberek, a balesetek aránya és a megtett kilométerek száma alapján. Szeptemberben a Tesla mesterséges intelligencia napján azt mondta: „Amikor úgy gondoljuk, hogy az autonómia növelése csökkenti a sérülések és a halálesetek számát, úgy gondolom, hogy erkölcsi kötelesség használni azt.”
„Annak ellenére, hogy sokan be fognak perelni és hibáztatni fognak érte. Mert azok az emberek, akiknek megmentette az életét, nem tudják, hogy az életüket megmentették. És azok, akik időnként meghalnak vagy megsérülnek, biztosan tudják, vagy a hatóság tudja, hogy bármi is történt, valami probléma volt az Autopilottal.”
Azt állítja, hogy a Teslák FSD-vel és Autopilottal majdnem 5 millió km-t tettek meg. „Ez sok mérföldet tesz ki minden nap. És nem lesz tökéletes. De ami számít, az az, hogy egyértelműen biztonságosabb, mintha nem telepítenék.”
Forrás: Carbuzz
https://carbuzz.com/news/semi-autonomous-teslas-involved-in-10-deaths-over-four-months