Németország és Kína közös nyilatkozatot ír alá az autók adatainak megosztásáról

A közlemény szerint a két ország közösen dolgozik majd azon, hogy közös szabványokat és szabályokat dolgozzanak ki arra vonatkozóan, hogy miként kezeljék azokat az adatokat, amelyek akkor keletkeznek, amikor a vállalatok fejlesztik az autonóm vezetést.

Németország és Kína közös nyilatkozatot írt alá az autonóm és összekapcsolt vezetés terén való együttműködésről, amely Németország reményei szerint lehetővé teszi majd az autógyártók számára, hogy adatokat továbbítsanak Kínából Németországba, ami vitás téma a külföldi vállalkozások számára Kínában.

A közlemény szerint a két ország együtt dolgozik majd azon, hogy közös szabványokat és szabályokat dolgozzanak ki az adatok kezelésére vonatkozóan, amikor a vállalatok fejlesztik az autonóm vezetést.

A nyilatkozat az EU és az Egyesült Államok növekvő aggodalma közepette a kínai technológia piacaikra való belépésének és helyben történő adatgyűjtésének lehetséges biztonsági kockázata miatt született, Washington februárban pedig vizsgálatot indított a kínai járműimport lehetséges nemzetbiztonsági kockázatai miatt.

Ennek ellenére az európai üzleti vezetők – köztük a Volkswagen kínai vezetője – csalódottságukat fejezték ki amiatt, hogy Kína korlátozza az Európába történő adat visszaküldést, ami lényegesen korlátozottabb annál, mint amit Európa enged a vállalatok számára Kínába visszaküldeni.

Kína megerősítette az országon belüli adatkezelés felügyeletét, és a legtöbb iparágnak engedélyt kell kérnie ahhoz, hogy az adatokat külföldre továbbíthassák.

Tavaly a hatóságok szigorították az autóiparra vonatkozó adatszolgáltatási szabályokat, és azt javasolták, hogy Kínában tiltsák meg az okosjárművek számára, hogy közvetlenül külföldre továbbítsanak adatokat, és ehelyett a hazai felhőszolgáltatások használatára kényszerítették őket.

A kínai szabályozók azonban azóta enyhítettek álláspontjukon, mivel a cégek panaszkodtak az egyértelműség hiányáról, és arról, hogy a törvények mennyire megterhelőek és bomlasztóak lehetnek vállalkozásaikra nézve.

A nyilatkozat teret ad a témával kapcsolatos további megbeszéléseknek – áll Németország közleményében, kiemelve, hogy még nincs konszenzus, és szorgalmazzák, hogy „kézzelfogható fejlesztések történjenek a német és az uniós vállalatok számára ezen a területen”.

Az önvezető autók hatalmas mennyiségű adatot gyűjtenek az utasok és a vezetők viselkedéséről, valamint az autó környezetéről lidarok és érzékelők segítségével. Az autók emellett egyre nagyobb mennyiségű adatot gyűjtenek a járművezetőkről a telefonjukra és más eszközeikre mutató hivatkozásokon keresztül.

Forrás: moneycontrol.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936