Nemzetközi kommunikátorok az önvezetésről
Ez év május 22-25 között Heraklionban tartották a Global Comm PR Network éves konferenciáját, amelyen a Vision Communications Kft. képviselte a hazai szakmát.
- Súlyponti kérdés volt a mesterséges intelligencia és az önvezető jármű
- A lengyelek is építenek autóipari tesztpályát
- Svédország északi részén problémát jelentett az 5G bevezetése
A budapesti székhelyű Vision Communications Kft. több mint egy évtizede tagja a világ 60 országában összesen 70 független marketing-kommunikációs ügynökséget összefogó hálózatnak, lapunk számára Szentgyörgyi Tibor ügyvezető igazgató foglalta össze a konferencia tapasztalatait.
Az éves globális és a negyedéves regionális konferenciák az aktuális súlyponti témák mellett a kommunikációs stratégiák egyeztetéséről, az együttműködés újabb lehetőségeinek feltárásról szólnak. Tavaly egyebek között a GDPR és a blockchain, az idén az AI, mesterséges intelligencia és az autonóm járművek volt a súlyponti téma. Utóbbival kapcsolatban Szentgyörgyi Tibor a magyarországi helyzetről, a közvélemény reakcióiról, a Waberer’s pooling tesztekről, az AImotive kísérletekről, a ZalaZone építéséről és megnyitásáról számolt be. Különösen a tesztpályával kapcsolatban volt élénk a kollégák érdeklődése, sok kérdést kapott a téma előadója. A lengyel résztvevő ezzel összefüggésben elmondta, hogy náluk hasonló tesztpálya épül, tervezett átadása idén ősszel lesz. Tájékoztatást kért arról, hogy a magyar lakosság hogyan fogadja a ZalaZone-nal, illetve az önvezető autók témájával összefüggő híradásokat.
Érdekes előadást tartott svéd delegáció vezetője egy sarkvidékhez közeli 120 ezer lakosú városban bevezetett AI szolgáltatások és az ezzel összefüggő digitalizáció, a dolgok Internetét (IoT) kiszolgáló kísérleti 5G szolgáltatás visszhangjáról. Elmondása szerint a lokális közvélemény nem egyértelműen üdvözölte ezt a még Svédországban is „nagy ugrást”. Az okok között említette, hogy a helyi vezetés nem kommunikálta megfelelően a technológiát és annak velejáróit, így azzal kapcsolatban téves és pontatlan információk terjedtek el, ami néhány szórványos esetben berendezések megrongálásához vezetett.
Az izraeli résztvevő előadásában ismertette azt a támogató adminisztratív és üzleti környezetet, amely a start-upokat Európából és Amerikából Izraelbe vonzza technológiai elgondolásaik kidolgozására és alkalmassá tételre a gazdasági alkalmazásra.
Különösen érdekes volt a japán ügynökség vezetőjének beszámolója arról, hogy olyan globális vállalatok, mint a Toyota, vagy a Fujistu nemzetközi szinten szorgalmazzák a termékek mellett az alkalmazott technológiáik megismertetését is.
S.G.