New York azt tervezi, hogy 2025-re elektromos légi taxik közlekednek majd a városban

New York bejelentette, hogy korszerűsíti elektromos jármű infrastruktúráját, beleértve a légi taxik töltőállomásait.

A Joby Aviation szállítmányozási startup bemutatórepülést hajtott végre New York Cityben hat propelleres elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) repülőgépével. A kiállítás Eric Adams NYC polgármestere által tartott sajtótájékoztató része volt.

A Joby légitaxijai jelenleg nem autonómak. James „Buddy” Denham veterán pilóta hajtotta végre a bemutató repülést. Denham a Joby vezető tesztpilótája a fedélzeti tesztelési szakaszban, amely október elején kezdődött. Egészen addig a Joby távolról irányított próbarepüléseket végzett. A startup jelenleg az FAA tanúsítás öt szakaszából a harmadik szakaszban van.

A manhattani helikopter-repülőtér jelenleg nem rendelkezik az elektromos repülést támogató infrastruktúrával. Adams polgármester azonban megígérte, hogy a város dolgozik ezen.

„Fenntartható közlekedést valósítunk meg az égben is, miközben elektromossá tesszük helikopter-repülőterünk infrastruktúráját” – mondta Adams. „A belvárosi manhattani helikopterkikötővel kapcsolatos elképzelésünk a világ első, elektromos meghajtású repülőgépek infrastruktúrájával rendelkező helikopter-kikötőjét hozza létre, és ezt a közvagyont a New York-iak számára a fenntartható közlekedés és a helyi szállítások központjaként fogja használni.”

Ha minden ennek megfelelően alakul, a Joby azt tervezi, hogy 2025-ig kereskedelmi járatokat kínál a Manhattan belvárosi helikopterkikötőjéről a JFK repülőtérre. Az út csak körülbelül hét percet vesz igénybe, és öt perc szünetet kell tartani az eVTOL feltöltéséhez a helikopter-repülőtéren.

Tervei azonban részben attól függnek, hogy a városi tisztségviselők hivatalos eVTOL-szolgáltatónak választják-e. A rivális légitaxi startup, a Volocopter szintén arra készül, hogy kereskedelmi járatokat kínáljon New Yorkban. 18 propelleres, kétüléses, teljesen autonóm eVTOL-lal rendelkezik, amely több mint 2000 tesztrepülést naplózott. Az azonban vitatható, hogy a lakosság és a városi tisztségviselők készen állnak-e az autonóm légi járművekre.

Az 5. szinten autonóm földi járművek évek óta küzdenek azért, hogy elnyerjék a közvélemény és a kormány bizalmát. Sajnos úgy tűnik, minden alkalom, amikor valami szerencsétlenség történik, a tesztprogramokat évekre visszaveti.

Akár készen áll a közönség, akár nem, Adams polgármester egy olyan városról álmodik, amelynek égboltja tele van autonóm és pilótával közlekedő eVTOL-okkal – még olyanokkal is, amelyeken mindennapi civilek repülnek. Azonban azt is elismerte, hogy ezeknek az álmoknak a legnagyobb akadálya a félelem lehet.

„Nem tudom eléggé megköszönni Andrew-nak, az EDC-nek és csodálatos alpolgármesterünknek, hogy rájöttek, nem félhetünk a jövőtől” – mondta a polgármester. „Ez az igen városa kell, hogy legyen, ahol nemcsak a földön, hanem az égboltjainkon is kihasználjuk a lehetőségeket.”

Forrás: techspot.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936