Norvégiában kitiltják a Teslákat az autósiskolákból az újfajta irányjelző miatt

Az új Tesla járműveket kezdik kitiltani az autósiskolákból Norvégiában, ahol a Tesla a legnépszerűbb autómárka. A probléma az új irányjelzőkkel van.

Norvégiában, ahol az elektromos járművek az általánosak, és gyakorlatilag minden eladott új autó teljesen elektromos, a gyerekek most kezdenek megtanulni elektromos járműveken vezetni, és a Tesla a legnépszerűbb márka.

Most azonban Norvégiában egyes autósiskolák megtiltják az új Tesla járművek használatát egy olyan funkció miatt, amelyet a Tesla először a Model S-ben és a Model X-ben vezetett be, de nemrégiben a népszerűbb Model 3-ban is megjelent. Ennek oka az irányjelző karok hiánya. Helyettük a Tesla gombokat használ a kormányon.

A Tesla magyarázata az az évtizedek óta univerzálisan használt irányjelzési módszer megszüntetésére, hogy eltávolíthatnak egy fizikai alkatrészt, mivel az önvezetés megjelenésével hamarosan amúgy is szükségtelenné válik az irányjelző aktiválása.

Akár hiszünk a Tesla önvezető ígéreteinek, akár nem, a gombokat szinte általánosan az irányjelzők használatának legrosszabb módjának tartják.

Jåhn Hansen Øyen, aki a norvég Harstad Közlekedési Iskolát vezeti, új járművet keresett iskolája számára, és a Tesla volt a listája élén. „Sok kollégámnak a mai Model Y oktatójárműve van, és mind az autóval, mind a szervizzel elégedettek. Tényleg egy Teslára voltam beállítva.” mondta.

Végül tesztelte a Tesla Model 3-at, de nemcsak nem tetszett neki az irányjelző, hanem konkrét esetet is talált, ahol azok veszélyesek voltak: a körforgalmakban.

Norvégiában körforgalomban az irányjelző bekapcsolásával kell jelezni a kihajtást, és nehéznek találta a kormány elfordítása közben bekapcsolni az irányjelzőt. Egy vezetni tanuló megbukna a vizsgán, ha nem kapcsolná be az irányjelzőt egy norvégiai körforgalomban.

„Kipróbáltam a Model 3-at, és észrevettem, hogy a körforgalomban elvesztettem a fókuszt és az irányt is. Közvetlenül nem életveszélyes, de fennáll annak a veszélye, hogy a járdaszegélynek vagy más autóknak ütközünk, ha két sáv van.”

Miután eredményeit közzétette az autósiskolák csoportjában, sok más oktató egyetértésével találkozott, akik azt mondták, hogy ők is tapasztalták ugyanezt a problémát, és a kockázat sokkal nagyobb a tanulóknál.

Sokan közülük ezért döntöttek úgy, hogy betiltják a Force Touch irányjelző gombokkal rendelkező Tesla járműveket.

Lars-Inge Haslie, a Norvég Közútkezelő egyik vezető tanácsadója azt mondta, hogy megvizsgálja a kérdést.

Forrás: electrek.co

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936