Önvezető autók és okos infrastruktúra teheti biztonságosabbá Michigan útjait
A Michigani Jövőbeli Mobilitási és Elektromosítási Tanács kívánságlistájának élén a mesterséges intelligenciával irányított autonóm járműfejlesztés és útépítés állnak.
A Tanácsot tavaly hozták létre, hogy javaslatokat terjesszen elő arra vonatkozóan, hogyan vezetheti Michigan az elektromos és autonóm járműipart. A csoport ezen a héten tette közzé 2021-es jelentését, amely felvázolja, hogy az üzleti és a jogalkotó partnerek hogyan kezdhetik el a michigani utak alakítását a jövőre nézve.
A jelentés reakció arra, hogy Michiganben továbbra is szokatlanul magas a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma, már a második év, hogy rekordot ér el.
A 70 oldalas jelentésen belül szerepel az „intelligens infrastruktúrának” szentelt rész, amely a Tanács által az iparág holdkövének nevezett részére összpontosít: egy 40 mérföldes folyosóra, amely Detroit és Ann Arbor között húzódik, és amelyet önvezető járművek számára terveztek.
A Ford és a General Motors, amelyek mindketten részt vesznek a projekt tanácsadó bizottságában, növelik az önvezető járműveik számát.
A Ford a következő öt évben legalább 1000 autonóm járművet tervez telepíteni a Lyft hálózatába számos piacon. Az első flotta Miamiban lesz látható az idei év végéig. Az Argo AI Ford Fusion Hibridjeit 2019-ben telepítették Detroit belvárosában.
A múlt héten a GM új célt tűzött ki önvezető jármű szolgáltatásában, a Cruise-ban egy GM befektetői esemény során. A legújabb cél az, hogy 2030-ra legalább egymillió önvezető jármű legyen az utakon.
A Highway Loss Data Institute és az Insurance Institute for Highway Safety tanulmányozta a már járművekben lévő biztonsági elemek hatásait egy 2020 decemberi jelentéshez. A jelentés szerint az automatikus fékezés 56%-kal csökkentette az utoléréses baleseti sérüléseket. Az automatikus fékezés, a parkolásérzékelők és a visszapillantó kamera kombinációja 78%-kal csökkentette a balesetek számát.
Az állam nem csak az idő és kibocsátás csökkentése érdekében fektet be az önvezető járművekbe, hanem előrelépést kíván elérni a Michigani Közlekedési Minisztérium végső céljában, a zéró közlekedési halálesetben. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) szerint az összes baleset 94%-a emberi hiba miatt következik be.
A technológiával való lépéstartás érdekében a törvényhozóknak meg kell határozniuk azokat az irányelveket, amelyek meghatározzák a fizikai infrastruktúrát, a digitális infrastruktúrát és az operatív infrastruktúrát – mondta Trevor Pawl, Michigan mobilitási vezetője.
„A magasan automatizált járművek és az intelligens infrastruktúra, amely 10%-kal biztonságosabb az átlagember számára, több életet ment meg, mint arra várni, amíg 75%-kal lesz biztonságosabb” – mondta. „Úgy gondoljuk, hogy nem hirtelen történik meg a váltás egyszer csak az önvezető járművekre. Azonnal el kell kezdenünk integrálni őket, hogy azonnal lássuk a hasznot és a biztonságot.”
Michigan azon államok közé tartozik, amelyekben a szokásosnál magasabb a közlekedési balesetek száma. A Michigani Állami Rendőrség szerint 79-cel több haláleset és 446-tal több súlyosabb sérülés történt a michigani utakon a tavalyi év ugyanehhez az időszakához képest.
Idén 876 ember halt meg autóbalesetben. Állami szinten idén 4484 ember sérült meg súlyosan autóbalesetben.
A számok országos szinten 2020-ban kezdtek emelkedni, és még mindig nem állt meg a növekedés. Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala jelentést tett közzé, amely kimutatja, hogy 2021 első negyedévében 10,5%-kal nőtt a halálesetek száma.
A CFME jelentése szerint a mesterséges intelligencia lehet a következő lépés a vezető figyelmeztetésének javításához az építési övezetekben és a közlekedési szokások gyorsabb megváltoztatásához.
A jelentés azt ajánlja az Michigani Közlekedési Minisztériumnak, hogy működjenek együtt a mobilitási iparággal, hogy olyan rendszereket dolgozzanak ki az építési övezetek adatainak valós idejű megosztására, amelyek lehetővé teszik a térképek dinamikus frissítését, valamint az AI használatát az építőmunkások és az autósok biztonsága érdekében.
Michigan részt vesz a Zéró Halálesetre irányuló nemzeti kampányban, amely nyomon követi a baleseti statisztikákat, népszerűsíti a biztonsági kultúrát és stratégiát, és azt a gondolatot tűzi zászlajára, hogy már egy haláleset is túl sok az utakon.
Forrás: Michigan Live