Önvezető kisautókkal kísérleteznek az atlantai repülőtéren
Több mint 150 000 ember dolgozik a világ legforgalmasabb repülőterének hat mérföldes körzetében, de néhányuk számára nehézséget jelent a munkába való eljutás. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint az atlantai repülőtéri alkalmazottak majdnem kétszer annyi ideig ingáznak, mint mások a városban.
A tisztségviselők most autonóm járművek használatával próbálják megoldani ezt a kérdést. Egy kísérleti program keretében a Glydways kis, szürke podjait használják személyszállításra a repülőtér területén.
„Úgy gondoljuk, hogy a személyes gyorsszállítás, valamint a mikrotranzit és az autonóm transzferek jelentik a tömegközlekedés jövőjét” – mondta Gerald McDowell, az ATL Airport CID ügyvezető igazgatója.
A Glydways autonóm, igény szerinti járművei néhány megállót tesznek a repülőtér és a Georgia Nemzetközi Kongresszusi Központ komplexuma környékén a College Parkban.
A személyes gyorsszállítás azt jelenti, hogy a Glydways autonóm járművei mindössze négy embert szállítanak. A kísérleti program a becslések szerint körülbelül 20 millió dollárba kerül, és az útvonal csak néhány megállót tartalmaz.
A projekt része annak a törekvésnek, hogy költséghatékonyabb közlekedési lehetőségeket keressenek a buszokon és vonatokon kívül, amikor azok nem üzemelnek.
„Reméljük, hogy a következő két-négy évben meg tudjuk határozni, hogy ezek az innovatív mobilitási megoldások életképesek lesznek-e közösségeink számára a jövőben” – mondta McDowell.
A járatok erre kijelölt sávokban fognak működni. A Glydways azt állítja, hogy igény szerint, gyorsan érkeznek, és körülbelül 30 mérföld/órás (kb. 48 km/h) sebességgel fognak haladni.
„Ennek a régiónak már túl rég óta van szüksége jobb hozzáférésre, és úgy gondoljuk, hogy meg tudjuk oldani a több évtizedes akadálymentesítési kihívásokat” – mondta Eliot Temple, a Glydways alelnöke.
Ha a kísérleti program jól sikerül, remélik, hogy az egész repülőtér körül megállókat fognak hozzáadni, például a Delta parkolóit, a College Park MARTA állomást és még sok mást.
„A világ legforgalmasabb repülőterét körülvevő 13-20 mérföldes regionális összekötő rendszerrel sok olyan lehetőséget hozhatunk ide helyi szinten, amilyet még nem láttak” – mondta Temple.
A Glydways szerint a rendszerét óránként 10 ezer ember kiszolgálására tervezték.
A kísérleti szolgáltatás a tervek szerint 2026 végén kezdődik el, és várhatóan két évig fog működni.
Forrás: fox5atlanta.com