Önvezető taxi: érvek és aggályok
Még az önvezető járművek sem terjedtek el az utakon, a kutatók máris a következő lehetséges utazási móddal foglalkoznak: a levegőben közlekedéssel. Ezen elképzelés szerint az utasok igény szerint légi taxit rendelhetnek, amely nagyon hasonlít a telekocsis szolgáltatásokhoz, azon egyszerre akár 6 utast is tud szállítani kb. 321 km távolságra.
- Egy új tanulmány rávilágít arra, hogy a közvélemény egy része miként gondolkodik a légi taxik vagy drónok megjelenéséről. Az eredmények az aggodalmak mellett támogató hozzáállást is mutatnak.
- Az Airbus UTM által végzett tanulmány szerint a repülő járművek támogatásában földrajzi különbségek vannak.
- Összesen 1500 felnőttet kérdeztek meg Los Angelesben, Mexikóvárosban, Új-Zélandon és Svájcban. Az volt a cél, hogy egyformán lefedjék a városi és vidéki, magas és alacsony jövedelmű, fejlett és fejlődő piacokat képviselő területeket.
- Mexikóvárosban a fogyasztók 67 százaléka használna városi, levegőben működő mobilitási rendszert, míg Los Angelesben 46%, Svájcban 32% és Új-Zélandon 27%.
- A legfőbb aggályok a biztonság (56%), a légi jármű hangja (49%), a repülőgép hangjának volumene (49%), a repülési idő (48%), a magasság (48%) és a repülőgép leszállási pontjai (41%) voltak.
- Összességében a megkérdezettek 45 százaléka tartja jó ötletnek a légi taxit, és 41 százalékuk gondolja biztonságosnak.
Forrás, fotó: Mediapost