Párizsban egy új terv szerint a város nagy részéből kitiltják az autókat

A város tisztábbá tétele és a forgalmi torlódások csökkentése érdekében Párizs azt tervezi, hogy kitiltja az autókat a francia főváros történelmi területeinek nagy részéből.

A tervet Anne Hidalgo, a város polgármestere jelentette be, bár a 2024-re várható megvalósítás kétéves késést jelent az alkotók eredeti céljához képest.

Az új szabályok értelmében betiltott járművek közé tartozik majd a legtöbb átmenő forgalomra használt magánjármű.

Ez alól kivételt képeznek a tömegközlekedési járművek, az érintett területeken lakó lakosok, a szállító sofőrök és a szolgáltatást végzők.

Ez elég sok kivételnek tűnik, de még így is arra lehet számítani, hogy az autók 50%-a lekerül az utakról.

A Bloomberg a terv tavalyi kidolgozásával foglalkozva úgy becsülte, hogy a terv megvalósítása napi 100 ezer autót távolíthat el Párizs utcáiról.

A cél az, hogy Párizs történelmi városrészeinek nagy részét tisztább, kevésbé zsúfolt környezetté alakítsák, amely barátságosabb a helyi közlekedési formák, mint például a kerékpározás, a rollerek és a gyaloglás számára.

A város számos változáson ment keresztül annak érdekében, hogy kerékpározhatóbbá váljon. Ebbe beletartozott a kerékpárutak több mint 160 km-rel való növelése a COVID-19 világjárvány idején.

Párizs már évek óta törekszik a környezetbarátabb közlekedés kialakítására Hidalgo kérésére.

Hasonlóan az Európa-szerte tapasztalható lépésekhez, amelyek célja az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású elektromos közlekedési formák felé való elmozdulás, valamint az autók szerepének csökkentése a városokban.

Egyes európai országok olyan adókedvezményeket kezdtek kínálni, amelyekkel lényegében fizetnek a polgároknak, hogy kerékpárral menjenek munkába az autó helyett.

A közelmúltban Belgium került a címlapokra, amikor a Könnyű Elektromos Járművek Szövetsége szerint kilométerenként 0,25 euróra emelte a kerékpárral munkába utazás ösztönzését.

Belgium azonban nincs egyedül azzal, hogy készpénzt kínál a munkába való pedálozásért cserébe. Hollandia csaknem ennyit, az Egyesült Királyság pedig még többet kínál. A Világgazdasági Fórum szerint kilométerenként körülbelül 0,16 euró juttatás jár azoknak a brit kerékpárosoknak, akik kerékpárral járnak munkába.

Az Egyesült Királyság saját lízing ösztönző programot is kínál, amely kedvezményes kerékpárokkal és kerékpáros felszereléssel jutalmazza a kerékpárosokat.

Ha Párizsban beválik a terv, a város lakói és a turisták egy tisztább, zöldebb és élhetőbb város felé haladhatnak.

Forrás: Electrek

https://electrek.co/2022/02/24/pariss-great-experiment-will-ban-cars-in-much-of-the-city-instead-opting-for-bikes-scooters-legs/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936