Párizsban egy új terv szerint a város nagy részéből kitiltják az autókat
A város tisztábbá tétele és a forgalmi torlódások csökkentése érdekében Párizs azt tervezi, hogy kitiltja az autókat a francia főváros történelmi területeinek nagy részéből.
A tervet Anne Hidalgo, a város polgármestere jelentette be, bár a 2024-re várható megvalósítás kétéves késést jelent az alkotók eredeti céljához képest.
Az új szabályok értelmében betiltott járművek közé tartozik majd a legtöbb átmenő forgalomra használt magánjármű.
Ez alól kivételt képeznek a tömegközlekedési járművek, az érintett területeken lakó lakosok, a szállító sofőrök és a szolgáltatást végzők.
Ez elég sok kivételnek tűnik, de még így is arra lehet számítani, hogy az autók 50%-a lekerül az utakról.
A Bloomberg a terv tavalyi kidolgozásával foglalkozva úgy becsülte, hogy a terv megvalósítása napi 100 ezer autót távolíthat el Párizs utcáiról.
A cél az, hogy Párizs történelmi városrészeinek nagy részét tisztább, kevésbé zsúfolt környezetté alakítsák, amely barátságosabb a helyi közlekedési formák, mint például a kerékpározás, a rollerek és a gyaloglás számára.
A város számos változáson ment keresztül annak érdekében, hogy kerékpározhatóbbá váljon. Ebbe beletartozott a kerékpárutak több mint 160 km-rel való növelése a COVID-19 világjárvány idején.
Párizs már évek óta törekszik a környezetbarátabb közlekedés kialakítására Hidalgo kérésére.
Hasonlóan az Európa-szerte tapasztalható lépésekhez, amelyek célja az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású elektromos közlekedési formák felé való elmozdulás, valamint az autók szerepének csökkentése a városokban.
Egyes európai országok olyan adókedvezményeket kezdtek kínálni, amelyekkel lényegében fizetnek a polgároknak, hogy kerékpárral menjenek munkába az autó helyett.
A közelmúltban Belgium került a címlapokra, amikor a Könnyű Elektromos Járművek Szövetsége szerint kilométerenként 0,25 euróra emelte a kerékpárral munkába utazás ösztönzését.
Belgium azonban nincs egyedül azzal, hogy készpénzt kínál a munkába való pedálozásért cserébe. Hollandia csaknem ennyit, az Egyesült Királyság pedig még többet kínál. A Világgazdasági Fórum szerint kilométerenként körülbelül 0,16 euró juttatás jár azoknak a brit kerékpárosoknak, akik kerékpárral járnak munkába.
Az Egyesült Királyság saját lízing ösztönző programot is kínál, amely kedvezményes kerékpárokkal és kerékpáros felszereléssel jutalmazza a kerékpárosokat.
Ha Párizsban beválik a terv, a város lakói és a turisták egy tisztább, zöldebb és élhetőbb város felé haladhatnak.
Forrás: Electrek