San Fransisco lakosai belefáradtak abba, hogy a Cruise és a Waymo tesztalanyként használja őket
A Cruise és a Waymo egyre közelebb kerül ahhoz, hogy akadálytalanul hozzáférjen San Francisco útjaihoz, de a lakosok attól tartanak, hogy a sofőr nélküli autók – amelyek a kezdeti indulásuk óta több száz közlekedési incidenst okoztak – még mindig nem állnak készen arra, hogy teljesen önállóan közlekedjenek.
A Kaliforniai Közművek Bizottságának (CPUC) az autonóm járművekkel kapcsolatos „biztonsági kérdések megvitatására” rendezett ülésén, több, mint 200-an vettek részt, és a lakosok az autókat, fenyegetőnek, „hátborzongatónak” és életveszélyesnek nevezték a járművezetőkre és a gyalogosokra nézve.
2022 júliusában a Kaliforniai Közművek Bizottsága engedélyezte a Cruise számára 30 autonóm jármű üzembe helyezését fizető utasok számára a város kijelölt régióiban. A Waymo autók mindössze öt hónappal később érkeztek Bay Area utcáira (viteldíjak felszámítása nélkül).
Annak ellenére, hogy a két többmilliárd dolláros cég folyamatosan igyekszik kibővíteni fuvarozási szolgáltatásait, néhány városi tisztségviselő hevesen tiltakozott, köztük a San Francisco-i Városi Közlekedési Ügynökség ügyvezető igazgatójával, a San Francisco Megyei Közlekedési Hatóság ügyvezető igazgatójával és a város tervezési osztályának igazgatójával. Azzal érveltek, hogy a Cruise AV-i annyi közlekedési szabálysértést okoztak, hogy egy tinédzser ennyi hibával már nem kapna jogosítványt.
Korábban egy levelet is írtak, amelyben megjegyezték, hogy az elmúlt hét hónapban megugrott a 911-es hívások száma a Cruise autók „szabálytalan” vezetésével kapcsolatban. A jelentések azt mutatják, hogy az AV-k többször is megzavarták a tűzoltókat a munkában. A San Francisco-i Városi Közlekedési Ügynökség szerint elzárták az útvonalakat, váratlanul megálltak az utca közepén, veszélyeztetve az emberi sofőröket.
A Kaliforniai Közművek Bizottságának ülésén bemutatták, hogy közel 600 bejelentett közlekedési esemény történt AV-kkal, de a tisztviselők azt gyanítják, hogy ennél sokkal több történt bejelentés nélkül. A tisztviselők azt állítják, hogy sem a Cruise, sem a Waymo nem hozta nyilvánosságra, hányszor álltak le váratlanul járműveik, és akadályozták a sürgősségi ellátást végzőket, ami csak elmélyíti az emberek bizalmatlanságát.
Elhangzott, hogy többen láttak már AV-ket a stoptáblákon átsuhanni, és nagy sebességgel közlekedni az iskolai zónákban, gyerekek közelében, miközben az embereknek nem volt beleszólásuk abba, hogy ezek megjelenjenek az utakon.
Drew Pusateri, a Cruise szóvivője írásbeli nyilatkozatában elmondta, hogy az AV-k erős biztonsági múlttal rendelkeznek, és a vállalat továbbra is együttműködik a CPUC-val.
A tiltakozások ellenére a vállalatok folytatják kampányaikat a közvélemény megnyerése érdekében, amely a Cruise számára a San Francisco Giants-szel való közelmúltbeli partnerséget is magában foglalja. De úgy tűnik, hogy a lakosok és a tisztviselők még nincsenek meggyőződve arról, hogy az AV-k valóban segítik San Fransisco lakóit.
A bizottság augusztus 10-én szavaz arról, hogy kibővítsék-e az autonóm járművek működési területét az egész városra.
Forrás: sfgate.com