Sok ember első autonóm járműves tapasztalata tömegközlekedés lehet
Az első autonóm járműves tapasztalat sokunk számára nem egy sportkocsi, hanem inkább egy városi, tömegközlekedési transzfer járat lehet. Azonban itt is a magas ár az elsődleges probléma.
- A francia autonóm jármű gyártó vállalat, a Navya stratégiája, hogy privát célra szánt autók helyett tömegközlekedési célra gyárt kisméretű buszokat „okos-város” stílusú projektekhez.
- A cégnek világszerte 18 országban fut mintaprojektje.
- Az ilyen járatok ideális környezete lehet a főiskolák, egyetemek, vagy nyugdíjas otthonok területe.
- Kíváncsiak az emberek reakcióira is, például a fiatalok körében problémát jelenthet a vandalizmus.
- A járművek távfelügyeleti rendszerrel ellátva működnének, kamerák figyelik az utasokat és küldenek figyelmeztetés a távoli monitornak, ha egy utas elaludt, vagy ha valaki bajba került.
- Az autonóm járművek beépítése a jelenlegi városi közlekedési rendszerbe nem egyszerű: figyelembe kell venni a menetrendeket, az időjárást, a szünetek és egyéb események miatt megváltozott forgalmat.
- A közösségeknek és az önkormányzatoknak meg kell találniuk a finanszírozás új módjait és támogatniuk kell ezeket a zéró kibocsátású önvezető járműveket. A Navya például már tárgyalásokat folytat az AXA Biztosítóval, hogy milyen lehetőségek vannak erre.
Forrás: Digital Trends
https://www.digitaltrends.com/cool-tech/the-challenges-of-driverless-shuttles-in-smart-cities/