Szeged: troli helyett villanybusz
A kedd este közzétett kormányhatározat szerint támogatják a szegedi tömegközlekedés elektromos alapra helyezésének felülvizsgálatát, vagyis azt, hogy a program „állami beruházásként elektromos buszok beszerzésével valósuljon meg”. Egyúttal visszavonták azt a 2018 végi döntést, amely még trolibuszokban és hibrid elektromos midi trolibuszokban látta a megoldást.
Csakhogy a visszavonással azt a 7 milliárd forintot is visszavették, amelyet az előző határozat 2020–2021-ben a szegedi közlekedésfejlesztésre kiutalt, és amelyből 2,4 milliárd jutott volna a troli beszerzésre. Most már nincs szó konkrét összegről, csak azzal bízták meg Gyopáros Alpárt, a Modern Települések Fejlesztéséért felelős kormánybiztost, hogy – az innovációért és technológiáért felelős miniszter, valamint a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter bevonásával – június 30-ig készítsen javaslatot a projekt költségvetési támogatásának feltételeiről és ütemezéséről.
Mint a hvg360 friss elemzéséből kiderül, az elektromos buszok drágák és üzemeltetésük sok gondot is okoz. A kormányhatározatokhoz ritkán és akkor is csak később fűznek indoklást, tehát a Magyar Közlönyből nem derül ki, miért kap most Szeged inkább villanybuszra állami támogatást, és nem trolira, mint korábban tervezték.
Forrás: HVG
https://hvg.hu/gazdasag/20200304_Szeged_troli_helyett_villanybusz