Szingapúr a világ 4. legjobban felkészült országa az önvezető közlekedésre
Ahogy a vezető nélküli közlekedés egyre népszerűbbé válik, és az önvezető járművek egyre közelebb állnak a mainstream valósághoz, úgy tűnik, hogy a világ számos országa olyan jövőre készül, amelyben az emberek egyre kevésbé támaszkodnak a magán szállítási lehetőségekre (például a saját autóikra).
A Roland Berger vezetési tanácsadó cég új tanulmányából kiderült, hogy Szingapúr a világon a negyedik legjobban felkészült ország az autonóm mobilitás megvalósítására és elfogadására.
A tanulmány a szabadalmaztatott Automotive Disruption Radar (ADR) nyomkövető alapján a szigetországot 2017 óta folyamatosan a világ legjobb négy országa közé sorolja ebben a kategóriában, Hollandia, Kína és Svédország mögött.
Az adatok alapján a Roland Berger felvetette, hogy a délkelet-ázsiai régión belül Szingapúr lenne a legesélyesebb a vezető nélküli járművek valamint az autonóm szállítás egyéb formáinak nagyarányú bevezetésére.
„Szingapúr világosan meghatározott szabályozásokkal és számos nagy, tesztelésre nyitva álló területtel szorgalmazta az autonóm mobilitás fejlesztését ” – mondta Roland Berger igazgatója, Timothy Wong.
„Emellett további kísérletek is folynak speciális felhasználásra, például a nemrégiben bejelentett, vezető nélküli járművek próbája a Szingapúri Fegyveres Erők (SAF) telephelyein.”
Az okokat megvizsgálva, hogy Szingapúr miért készül az önvezető és autonóm jövőre, a vállalat az ország előrelátó megközelítésére mutatott rá a mobilitási innováció terén, ahol jelenlegi lakosságának 85 százaléka ismer legalább egy olyan személyt, aki az autós közlekedést egyéb közlekedési módokra cserélte – ez lényegesen magasabb, mint a 60 százalékos globális átlag.
Az adatok azt is kimutatták, hogy a szingapúriak 70 százaléka folyamatosan mobilalkalmazásokat használ a navigációhoz, ami meghaladja a globális 55 százalékos átlagot.
A jelentésben szereplő egy másik felmérés azt is kimutatta, hogy a szingapúriak csak körülbelül 40 százaléka használ saját autót a városban való utazásokhoz, és 65 százalékuk mondta azt, hogy úgy érzi, utazásaik 40 százalékánál több mint elegendő közlekedési lehetőség áll rendelkezésére.
„A COVID-19 előtt a szingapúriak mindössze 20 százaléka részesítette előnyben a saját tulajdonú autókat utazásaihoz, és bár 2020 szeptembere óta növekedés volt tapasztalható, ez az arány továbbra is alacsonyabb a többinél” – mondta Wong.
„Ez valószínűleg annak a ténynek köszönhető, hogy Szingapúr éllovas a megosztott járműflotta tekintetében, 20,8 százalékát pedig megosztott mobilitásnak (bérlés, taxik, igény szerinti megoldások) tekintik.”
„Ez a helyzet 1,8 százalékos mintavételi arány mellett” – tette hozzá. „India a második 10,9 százalékkal.”
„A szingapúriak általában több választási lehetőséggel rendelkeznek a mobilitási módok terén.”
Ezek a számok kedvezőnek tűnnek Szingapúr számára, tekintve, hogy a délkelet-ázsiaiak sokkal izgatottabbak az önvezető járművek közeljövőbeli általánossá válása miatt, mint az európai országok polgárai.
Egy másik, ugyanehhez a jelentéshez készített felmérésben Roland Berger azt mondta, hogy Szingapúrban, Thaiföldön és Indonéziában várták a legjobban az önvezető autókat az utakon, és a résztvevők 30 százaléka optimista a vezető nélküli autók 2030-ra történő üzembe helyezését illetően.
Forrás: Mashable