Talán még a Pioneernek sincs annyi hibridje, mint a Mercedesnek
Szinte minden Mercedes-Benzből van plug-in hibrid, létezik az A, B, C, E, S, GLB, GLC, GLE-modellből is. A csúcs pedig a villany- hidrogén hajtású.
A Mercedes-Benz meghívta az autós szaksajtót Frankfurtba: ugyan mennénk már el és néznénk már meg, mit is alkottak a konnektoros hibridek fejlesztésében az utóbbi időben.
Nagyjából a teljes matrjoska-sorukban mindenből van konnektorról tölthető változat, 2020 folyamán plug-in választékuk húsz modellre bővül ki. Ők az egyetlenek, akik dízel-plugin hajtásláncot is gyártanak, és megint csak az egyetlenek, akiknek konnektorról tölthető akkumulátoros hidrogénautójuk is van, amivel tulajdonképpen feltaláltak egy új kategóriát, a tüzelőanyagcellás hibridautót.
A legérdekesebb autó a bemutatón se nem benzines, se nem dízel, hanem hidrogénes hibrid volt, egy GLC F-Cell. Ezt a kocsit szalonban megvenni nem lehet, egyelőre csak pár kiválasztottnak adja bérbe a Daimler azt a néhány kész példányt, amit összeraktak, havi 800 euróért (250 ezer forint). És hogy mitől hibrid? Attól, hogy a hidrogéncella mellett egy nagy, külső konnektorról is tölthető lítium akku is került a padló alá, így akkor sincs nagy baj, ha történetesen a Németországban üzemelő kb. 50 hidrogénkúttól távol fogy el a gáznemű hajtóanyag. Persze Magyarországról ez az egész még teljesen sci-fi, nálunk egyetlen szabványos járműtöltő hidrogénkút sincs.
Forrás: Vezess