Távirányítós személygépkocsikkal kísérleteznek az Egyesült Királyság útjain, a világon elsőként

Ha a kormányt teljesen kiszerelik az autókból, akkor is módot kell találni arra, hogy kezelni tudjuk azokat az „éles helyzeteket”, amelyeket egy autonóm mesterséges intelligencia nem tud megoldani. Ez megkövetelheti az emberi sofőröktől, hogy készenlétben álljanak arra, hogy távirányítással átvegyék a kormányt, amíg az önvezető rendszer nem lesz képes folytatni.

Az Egyesült Királyság kormánya által finanszírozott projektben most mutattak be először ilyen rendszert, amelyben az oxfordi és londoni közutakon közlekedő járművek kiberbiztonsági kapcsolaton keresztül váltják a vezérlést a sofőr, az autonóm rendszer és a távoli teleoperátor között.

„Ennek a kísérletnek a sikere, amelyet nem ellenőrzött környezetben, hanem a közúton végeztek, az autonóm technológiák és a távműködtetés ötvözésével bizonyítja a technológiai felkészültség olyan fejlett szintjét, amely már képes az ellátási láncban oly nagyon szükséges hatékonyságot elérni” – mondta Mike Potts, az autonóm és távirányító rendszereket biztosító és menedzselő StreetDrone vezérigazgatója. „Ahol a feladatok túl bonyolultak az autonóm technológiákhoz, ott a teleoperáció lép be. Ez az integráció egy kész megoldást kínál, és látványos volt látni a működését.”

A távoli operátorok munkaállomásai nagyon hasonlítanak a szimulátorokhoz, három széles képernyős monitorral, kormánykerékkel és pedálbeállítással. Az Egyesült Királyságban a csatlakozás elég gyors és megbízható volt ahhoz, hogy ne forduljon elő késés vagy lefagyás, ami majdnem olyan lenyűgöző, mint maga a teleoperációs rendszer.

A teljesen autonóm eVTOL repülőgépek kapcsán széles körben beszéltek ilyen távirányító rendszerekről, de az önvezető autókkal kapcsolatban még nem hallottuk az ötletet.

Ez elsősorban azért van így, mert a kormánykerék még sokáig az autó része marad, és szükség esetén az emberi sofőrök az autóban is átvehetik az irányítást. De bármilyen olyan jármű esetében, amely kormánykerék nélkül indul útnak, szükség van egy végső megoldásra, függetlenül attól, hogy milyen fejlett az autonóm rendszer. És erre a távirányító lehet a válasz.

Forrás: New Atlas

https://newatlas.com/automotive/streetdrone-remote-control-autonomous/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936