Torontó önvezető transzfer kísérleti projektje véget ér, anélkül, hogy a lakosság használhatta volna
A torontói autonóm transzfer kísérleti projekt, amelynek az egyik Scarborough negyedet a GO Transittal kellett volna összekötni, még azelőtt véget ért, hogy a lakosok használhatták volna az önvezető járművet.
A város január 28.-án jelentette be a West Rouge Automated Shuttle program törlését.
„A város, a TTC és a Metrolinx közösen megállapodtak abban, hogy a tesztet Torontóban lezárják, több olyan ok miatt, amelyek várhatóan a tervezett 2022. február 28-i befejezési dátumon túl is késleltetik a lakossági szolgáltatást” – áll a város sajtóközleményében.
Az egyik ok az, hogy az önvezető transzferjáratok szállítására szerződött Local Motors cég a közelmúltban beszüntette a működését, és már nem tud műszaki és üzemeltetési támogatást nyújtani – közölte a város. A projekthez a cég Olli 2.0 önvezető járművét tervezték használni.
A kísérleti projektet a város tájékoztatása alapján, 2021 tavaszán tervezték indítani, de késett a kezdés, mert a jármű teljesítményének további értékelésére volt szükség.
„Annak ellenére, hogy nem kínált szolgáltatást a lakosságnak, a város és partnerei 2021 őszén két hónapon keresztül tesztelték az automatizált transzferszolgáltatást, és adatokat gyűjtöttek az automatizált járműtechnológiák működéséről, a hagyományos tranzitjárművekhez képest eltérő követelményeiről, a technológia jelenlegi korlátairól és a piacon elérhető megoldások köréről.”
„A kísérlet során nyert tapasztalatok támogatni fogják a jövőbeni döntéshozatalt és tervezést az automatizált járművekkel és a tágabb értelemben vett közlekedési rendszerrel kapcsolatban” – mondta a város.
Az önvezető járatnak a Scarborough West Rouge negyedének lakóit kellett volna összekötnie a Rouge Hill GO állomással.
A jármű nyolc utas befogadására alkalmas, és akadálymentesítési rámpával, valamint egy kerekesszék vagy mozgást segítő eszköz rögzítő-rendszerével volt felszerelve.
Érzékelőkkel rendelkezik, amelyek elemzik a környezetét, és reagálnak az út- és forgalmi viszonyokra. A jármű maximális sebessége 20 km/óra autonóm módban közlekedés esetén, de manuális üzemmódban akár 40 km/órás sebességre is képes.
Egy biztonsági vezető mindig jelen van a fedélzeten, ha át kellene venni a vezetést.
„A város, a TTC és a Metrolinx továbbra is elkötelezett amellett, hogy innovatív, hozzáférhető és fenntartható közlekedési megoldásokat találjanak, beleértve az automatizált járműtechnológiát is, hogy kielégítsék a torontóiak jövőbeli szállítási igényeit” – áll a közleményben.
A kísérleti projektet azután törölték, hogy a Közlekedési Minisztérium felfüggesztette a próba lebonyolítására vonatkozó engedélyt, miután a múlt hónapban egy másik önvezető transzfer balesetet szenvedett Whitbyben és egy ember megsérült.
A durhami rendőrség szerint az akkor még nem üzemelő transzfer kézi üzemmódban volt, amikor egy fának ütközött.
A balesetet követően a transzferszolgáltatást felfüggesztették az eset teljes kivizsgálásáig.
Forrás: CP24