Torontó önvezető transzfer kísérleti projektje véget ér, anélkül, hogy a lakosság használhatta volna

A torontói autonóm transzfer kísérleti projekt, amelynek az egyik Scarborough negyedet a GO Transittal kellett volna összekötni, még azelőtt véget ért, hogy a lakosok használhatták volna az önvezető járművet.

A város január 28.-án jelentette be a West Rouge Automated Shuttle program törlését.

„A város, a TTC és a Metrolinx közösen megállapodtak abban, hogy a tesztet Torontóban lezárják, több olyan ok miatt, amelyek várhatóan a tervezett 2022. február 28-i befejezési dátumon túl is késleltetik a lakossági szolgáltatást” – áll a város sajtóközleményében.

Az egyik ok az, hogy az önvezető transzferjáratok szállítására szerződött Local Motors cég a közelmúltban beszüntette a működését, és már nem tud műszaki és üzemeltetési támogatást nyújtani – közölte a város. A projekthez a cég Olli 2.0 önvezető járművét tervezték használni.

A kísérleti projektet a város tájékoztatása alapján, 2021 tavaszán tervezték indítani, de késett a kezdés, mert a jármű teljesítményének további értékelésére volt szükség.

„Annak ellenére, hogy nem kínált szolgáltatást a lakosságnak, a város és partnerei 2021 őszén két hónapon keresztül tesztelték az automatizált transzferszolgáltatást, és adatokat gyűjtöttek az automatizált járműtechnológiák működéséről, a hagyományos tranzitjárművekhez képest eltérő követelményeiről, a technológia jelenlegi korlátairól és a piacon elérhető megoldások köréről.”

„A kísérlet során nyert tapasztalatok támogatni fogják a jövőbeni döntéshozatalt és tervezést az automatizált járművekkel és a tágabb értelemben vett közlekedési rendszerrel kapcsolatban” – mondta a város.

Az önvezető járatnak a Scarborough West Rouge negyedének lakóit kellett volna összekötnie a Rouge Hill GO állomással.

A jármű nyolc utas befogadására alkalmas, és akadálymentesítési rámpával, valamint egy kerekesszék vagy mozgást segítő eszköz rögzítő-rendszerével volt felszerelve.

Érzékelőkkel rendelkezik, amelyek elemzik a környezetét, és reagálnak az út- és forgalmi viszonyokra. A jármű maximális sebessége 20 km/óra autonóm módban közlekedés esetén, de manuális üzemmódban akár 40 km/órás sebességre is képes.

Egy biztonsági vezető mindig jelen van a fedélzeten, ha át kellene venni a vezetést.

„A város, a TTC és a Metrolinx továbbra is elkötelezett amellett, hogy innovatív, hozzáférhető és fenntartható közlekedési megoldásokat találjanak, beleértve az automatizált járműtechnológiát is, hogy kielégítsék a torontóiak jövőbeli szállítási igényeit” – áll a közleményben.

A kísérleti projektet azután törölték, hogy a Közlekedési Minisztérium felfüggesztette a próba lebonyolítására vonatkozó engedélyt, miután a múlt hónapban egy másik önvezető transzfer balesetet szenvedett Whitbyben és egy ember megsérült.

A durhami rendőrség szerint az akkor még nem üzemelő transzfer kézi üzemmódban volt, amikor egy fának ütközött.

A balesetet követően a transzferszolgáltatást felfüggesztették az eset teljes kivizsgálásáig.

Forrás: CP24

https://www.cp24.com/news/toronto-s-self-driving-shuttle-pilot-project-ends-without-servicing-the-public-1.5759596

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936