További korlátozásokkal és még több szimulációval újrakezdődik az önvezető autók tesztelése

Az utóbbi időben a legtöbb autonóm járműgyártó cég szüneteltette a tesztelést a koronavírus-járvány miatt. Az önvezető autókban biztonsági okokból általában két ember van, amikor önvezető módon működnek, és ez szinte lehetetlenné teszi a személyes távolság megtartását.

Most, amikor Pennsylvania már tárgyal a fokozatos újranyitásról, néhány cég készül újraindítani a teszteléseket.

A legtöbb cég szerint a közel két hónapos szünet nem okozott késést a fejlesztésben. Pittsburgh-ben az Uber, az Aurora Innovation, az Argo AI és az Aptiv, amelyek a közelmúltban együttműködtek a Hyundai Motor Csoporttal, versenyeznek egymással az önvezető autók gyors és biztonságos fejlesztése érdekében. Szimulációk segítségével dolgoznak a szoftvereiken, a biztonsági vezetők tesztelik az autók szenzorait, így állításai szerint minden cég halad előre az autonóm járműfejlesztési versenyben.

Az Ubernél „a termelékenység továbbra is nagyon magas”, és az alkalmazottak az év elején kitűzött határidők szerint dolgoznak – mondta Sarah Abboud, a San Francisco-i székhelyű vállalatért felelős Advanced Technologies Group kommunikációs igazgatója.

Karl Iagnemma, a bostoni Hyundai-Aptiv Autonomous Driving Joint Venture elnöke és vezérigazgatója elmondta, hogy „nincs lényeges változás a technológiai ütemtervükben”.

Az Auroránál az ügyvezető igazgató és társalapító, Chris Urmson egy áprilisi blogbejegyzésében írta, hogy „manapság másképp néz ki a munka, mint eddig, de elkötelezettebbek küldetésük mellett, mint valaha”.

Az Aurora, amelynek székhelye Lawrenceville-ben található, és Kaliforniában, Palo Altóban és San Franciscoban is vannak irodái, 480 alkalmazottjával virtuális 15 perces „napi standup-okkal” tartotta napi szinten a kapcsolatot, hogy továbbra is produktívak legyenek.

Az Aurora és az Argo egyaránt újraindította a tesztelést a múlt héten, válaszul Pennsylvania azon döntésére, hogy Allegheny megyében és a környező területeken elindítja a gazdaság egyes részeinek újbóli megnyitását.

A munkavállalók biztonságának megőrzése érdekében mindkét társaság állandó munkatárssal rendelte össze a járművek operátorait. Az Aurora maszkot biztosít az alkalmazottak számára, és javított az irodák és járművek takarítási rendjén.

Az Argo, amelynek pittsburgh-i irodája a Strip kerületben található, elkezdett napi hőmérséklet ellenőrzéseket végezni, és ellenőrizte, hogy a váltásokra legalább 30 perces időeltéréssel kerüljön sor a kollégákkal való kapcsolat korlátozása érdekében. A tesztelő szakemberek „széleskörű továbbképzésen vettek részt, hogy biztosítsák, hogy vezetési képességeik jobbak legyenek, mint valaha”.

A járművekbe az Argo műanyag korlátot telepített, amely az autó hosszában fut végig, hogy elkülönítse a két alkalmazottat. Új levegőszűrőket telepített, amelyeket hetente UVC-fénnyel, az ultraibolya fény spektrumával fertőtlenítenek.

Az Uber és az Aptiv még nem folytatja a közúti tesztelést. Az Aptiv folytatta néhány tesztelési műveletét Bostonban, Las Vegasban és Szingapúrban, emellett a szimulációkra támaszkodott. A cég azt tervezi, hogy folytatja a tesztelést Pittsburgh-i létesítményének privát parkolójában, de a közutakon való tesztelést még néhány hétig nem kezdi meg – mondta Mr. Iagnemma.

Az Uber önvezető autói hamarosan visszatérhetnek a tesztpályára, amelyet a cég Hazelwood Greenben üzemeltet – mondta a cég vezetője.

Abboud asszony szerint ebben az ellenőrzött környezetben az autók egyszerre csak egy tesztelővel működhetnek. A közutakra való visszatérés idejét egyelőre még nehéz meghatározni.

Forrás: Pittsburgh Post-Gazette

https://www.post-gazette.com/business/tech-news/2020/05/24/self-driving-car-testing-COVID19-coronavirus-Uber-Aptiv-Hyundai-Aurora-Argo-AI/stories/202005240037

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936