Újfajta lidart fejleszt a startup önvezető járműveknek
A technológiai társaságok évek óta ígérik, hogy olyan mozgó alkatrészeket nem tartalmazó lidar szenzort fejlesztenek, mely elég kicsi és olcsó ahhoz, hogy be lehessen építeni a jármű kulcsfontosságú pontjaira. Ezek a robusztus, szilárdtest-érzékelők jelentik az egyik legfontosabb elemet, amelyekre az autógyártóknak szükségük van, mielőtt piacra viszik önvezető járműveiket. De bár nem ez az egyedüli megoldandó kérdés az autonóm járművekkel kapcsolatban, a lidar fontos eszköz, amely szükséges ahhoz, hogy a járművek különböző időjárási és fényviszonyok között „lássanak”.
Számos Bay Area-beli startup igyekszik az első lenni a szilárdtest érzékelő lidarok piacán, legújabban az Ouster jelentette be, hogy kifejlesztett egy kompakt lidart, ami nem tartalmaz mozgó alkatrészeket, tömegesen gyártható és megfizethető. Ezzel is az a probléma, mint a többi korábbi fejlesztéssel, hogy még hosszú évekre van a tömeggyártástól.
Az ES2 az Ouster szilárdtest-lidarja, amely képes a 200 méteres távolságon belüli tárgyak észlelésére. A vállalat az Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) alkalmazások támogatására fejlesztette ki legújabb termékét, és arra számít, hogy 2022-ben mintapéldány-termékek már a partnerek rendelkezésére fognak állni. Az ES2 várhatóan 600 dollárért kerül forgalomba, de az Ouster kidolgozott egy ütemtervet, amely lehetővé teszi, hogy az árat 100 dollár alá csökkentsék, ami elméletileg elég olcsó ahhoz, hogy a gyártók több mainstream járműbe építsék be.
Egy technológia kifejlesztése azonban csak egy dolog, tömeges gyártása viszont egy másik. A Szilícium-völgyi lidar vállalat, a Quanergy, amely több mint egymilliárd dolláros értékelést ért el, ambiciózus ütemtervet határozott meg szilárdtest S3 lidarja gyártásának 2020-ban való megkezdésére. A vállalatnak nagy termelőüzeme van Sunnyvale-ben, de szerződést kötött a massachusettsi székhelyű Sensatával, hogy gépjárműipari ügyfelek számára gyártson lidar-t. A Sensata vezérigazgatója, Jeffrey Cote júliusban azt nyilatkozta, hogy a Quanergy számára gyártott szilárdtest-lidar „nincs abban a szakaszban, hogy piacra lehetne vinni”.
Az Ouster, amit egy korábbi Quanergy mérnök hozott létre, azt mondja, hogy az ES2 szenzor ugyanazzal az alapvető kialakítással rendelkezik, mint a forgó szenzor platformok, ami azt jelenti, hogy a kulcs alkatrészeit már tömegesen gyártják. Az ES2 ugyanazon a nagy volumenű gyártósoron épül majd, mint amit jelenleg a tengerentúli gyártóüzemükben alkalmaznak. Az Ouster tervei szerint a termék 2024-re elérhető lesz az autógyártók ADAS programjai számára.
Jelenleg nincsenek lidarral felszerelt sorozatgyártású személygépjárművek. Mivel a 4. és 5. szintű autonóm járművek még messze vannak, sok lidar vállalat kilépett az autóiparon túlra, és a mezőgazdaság, az óceántérképek és az épületbiztonság területén fejlesztett ki alkalmazásokat. Az Ouster is köztük van, és számos mechanikus digitális lidarral is rendelkezik a piac számos területén, amiket jelenleg egy autonóm teherautó-vállalat, az Ike tesztel.
A múlt hónapban a 2015-ben alapított startup bejelentette, hogy további 42 millió dollárt gyűjtött egy B fordulóban a meglévő befektetőitől, és ezt a pénzt termékfejlesztési és értékesítési erőfeszítéseinek bővítésére fordítja.
Forrás: Forbes