Újranyit a nardói gigakör
35 millió euró elköltése és hét hónap munka után újranyit a nardói tesztpálya. Nagyobb biztonságban lehet majd tolni a nagysebességű teszteket, de az önvezető autós fejlesztésekre is felkészültebb lett a központ.
Az olasz csizma sarkán, Lecce közelében lévő óriási tesztpályát még a Fiat építette jobb éveiben. 1975-ben készültek el a 12,5 kilométeres nagy körrel, aminek a hatalmas belterületén idővel több kisebb tesztpálya is épült, de nagy része még így is mezőgazdasági terület a mai napig.
A Porsche 2012-ben vette meg a komplett Nardo Ringet, amit akkoriban a Prototipo SpA nevű cég üzemeltetett független tesztpályaként, azaz jó pénzért beengedtek rá bárkit. A Porsche sem csak magának szerezte meg a ringet, de még csak nem is a VW-konszern márkáinak; a németek továbbra is publikusan, üzleti alapon működtetik a pályát, ami mostanra már egy nagyon összetett tesztkomplexummá épült. Közel húsz különböző tesztterület van itt a nagy kör mellett, például egy 6,2 kilométeres kanyargós tesztpálya belül, valamint sok kisebb terepes, aszfaltos és mindenféle mesterségesen kátyús tesztút a fék- és futómű tesztekhez.
Az ilyen tesztkomplexumoknál most már nélkülözhetetlenek az önvezető autó-fejlesztéssel kapcsolatos tesztlehetőségek is, amiben a felújítás után szintén jobban áll Nardo, de az üzemeltető azt mondja, a közeljövőben még tervezik a bővítést, azaz Nardóval kaphat egy erős konkurenciát az etéren hamarosan kimagaslóan felkészülté lesz ZalaZone.
Forrás: Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/07/15/ujranyitott_a_nardoi_gigakor/