Utcára került a Hyundai Mobis e-Corner rendszertechnológiája
A Hyundai Mobis bemutatott egy demóautót az e-Corner System rendszerrel, amely egy vezetékes fékből, vezetékes kormányzásból, lengéscsillapítóból és kerékbe épített motorból álló minden-az-egyben csomagmodul. A demóautó megjelent a közúton, bemutatva a jövő mobilitását.
Az e-Corner System technológia megengedi mind a négy kerék 90 fokos elfordulását, lehetővé téve az autó számára, hogy szűk helyen párhuzamosan parkoljon. Befelé fordítva az első kerekeket, a hátsó kerekeket pedig kifelé, 360 fokos fordulatot képes végrehajtani.
A Hyundai Mobis által kifejlesztett e-Corner System egy olyan innovatív technológia, amelyet a világon még soha nem gyártottak tömegesen. Ezt a rendszert tartják a legfontosabb mobilitási technológiának az elektromosítás és az autonóm vezetés terén. A Hyundai Mobis egy lépéssel a globális verseny előtt jár a nélkülözhetetlen alkatrészek házon belüli fejlesztésében, nemcsak a kormányzáshoz és a fékezéshez, hanem a csatlakoztathatósághoz és a villamosításhoz, valamint ezek összevonásához is.
Az e-Corner System demóautót egy videóban mutatták be a Hyundai Mobis Proving Ground-on, Seosanban és a szomszédos utakon, bemutatva a különféle vezetési módokat. A valós utakon közlekedő demóautó sikere javította a rendszer megbízhatóságát, amely korábban a jövő technológiájának számított.
Cheon Jae-seung, a Hyundai Mobis FTCI vezetője kijelentette, hogy a vállalat tökéletesíti az e-Corner rendszert, hogy megfeleljen a jövőbeli mobilitás követelményeinek. A vállalat személyre szabott mobilitási megoldásokat fog biztosítani, amelyek alkalmazhatók az autonóm vezetésben és a célra épített járművekben (PBV), hogy mobilitási platform szolgáltatóként új magasságokat érjenek el.
Az e-Corner System olyan manővereket tesz lehetővé, amelyek egy normál járműben nem valósíthatók meg. Lehetővé teszi a párhuzamos parkolást szűk helyeken, tolatás vagy a kormánykerék elforgatása nélkül. Az átlós vezetést is lehetővé teszi azáltal, hogy mind a négy kereket 45 fokkal ugyanabba az irányba forgatja, ezzel segítve az úton lévő akadályok vagy járművek zökkenőmentes elkerülését. Ezenkívül lehetővé teszi a vezető számára, hogy tetszőleges tengely mentén elforgassa az autót.
Az e-Corner System a mobilitás jövője. A modul a kerék felfüggesztését, fékezését és kormányzását egy szabadon álló szerelvénybe csomagolja, amely egy keréken belüli motorhoz kapcsolódik. A négy e-Corner modullal felszerelt jármű a mindennapi használat során úgy nézne ki és működne, mint egy hagyományos elektromos autó, de minden vezetési funkciója vezetékes, és egy központi rendszer biztosítja a modulok együttműködését. A féltengelyek és a kormányrúd elhagyásával megengedhető forgási fok a rendszer varázsa, és ezt a vállalati campus körüli közutakon egy Hyundai Ioniq 5- tel bizonyították.
Forrás: interestingengineering.com