Utólag felszerelhető rendszer a járművek hidrogén-meghajtásra való átállítására

Benjamin Hubert stúdiója, a Layer az amerikai Croft céggel együttműködve olyan termékrendszert tervezett, amellyel, utólag felszerelve, zöld hidrogén üzeművé alakíthatók a járművek.

A Nanoplant és a Nanocartridges az első prototípusok a Crofttól, amely jelenleg pénzt gyűjt a projekthez, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját szilárdtest hidrogént állítsanak elő személygépkocsik, teherautók és más nehézgépjárművek meghajtására.

A nagy otthoni akkumulátorhoz hasonló megjelenésű Nanoplant elektromos áramot és a hálózatból származó vizet használ az elektrolízishez – a víz hidrogénné és oxigénné történő szétbontásához.

Az ebben az eljárásban nyert hidrogént „zöld hidrogénnek” nevezik, mivel ha megújuló energiával állítják elő, akkor nem okoz üvegházhatású gáz kibocsátást. Ez ellentétben áll a „kék hidrogénnel”, amelyet földgázból állítanak elő, és némi kibocsátást okoz.

A Nanoplant egy kihúzható fiókot tartalmaz négy Nanopatron számára, amelyek a hidrogént egy szabadalmaztatott részecske felületére tapasztva tárolják. A márka szerint ez a módszer sűrűn és alacsony nyomáson tárolja a hidrogént, így biztonságos megoldás, amely nagyobb teljesítményt és hatótávolságot is ad, mint az elektromos akkumulátorok.

A Layer szerint a Croft „elkötelezett egy tartós, skálázható, zöld-hidrogén-gazdaság tervezet létrehozása mellett”, és sokkal alacsonyabb áron kínálja technológiáját, mint a piacon vagy annak közelében lévő többi hidrogéntároló megoldás.

A stúdió szerint a termék a legalkalmasabb a nagyobb járművekhez olyan környezetben, ahol kevés a gyorstöltési infrastruktúra, így a mezőgazdasági, erdészeti, építőipari és egyéb iparágakban használt nagy teherbírású pick-up teherautók jelentik az első célpontot.

„Az akkumulátorok kiválóan alkalmasak a kisebb személygépjárművek szén-dioxid-mentesítésére, amelyek kíméletes, kiszámítható módon, jó töltési infrastruktúrához férnek hozzá” – mondta Hubert a Dezeennek.

„Azonban sok mobilalkalmazás nem felel meg ennek a leírásnak, és ott olyan áramforrásra van szükségünk, amely sűrűbb, mint az akkumulátorok, és kevésbé függ az infrastruktúrától” – tette hozzá.

„A hidrogén lényegesen több energiát tárol kisebb helyen és kisebb súllyal, mint az akkumulátorok, és sokkal könnyebb hidrogént használni olyan környezetben, ahol gyenge a hálózat, vagy ahol a töltés egyébként nem elérhető.”

Hubert szerint a hidrogén legalábbis rövidtávon az elektromos járművek technológiájának kiegészítője lenne, nem pedig versenytársa.

„Nagyszerű kiegészítő megoldás az akkumulátorokhoz, és mint minden más dolognál, itt is fontos a megfelelő eszköz kiválasztása a megfelelő munkához” – folytatta.

A jármű utólagos felszereléséhez a Croft eltávolítja a hajtáslánc legtöbb alkatrészét, és hidrogéntároló rendszerre, üzemanyagcellára, elektromos motorokra és egyéb alkatrészekre cseréli, miközben átprogramozza a jármű fedélzeti számítógépét, hogy hasznosítsa azokat.

A Layer vezette a Nanoplant és a Nanocartridges tervezését és tervezését, törekedve arra, hogy egyszerűek és könnyen érthetőek legyenek, ugyanakkor olyan esztétikát adjon nekik, amely a robusztusságot és a technológiai bravúrt közvetíti.

A Nanoplant moduláris és korlátlanul bővíthető – további Nanoplant modulok csatlakoztathatók vízszintesen, mindegyik négy Nanopatron kapacitásával.

Minden modul elülső részén minimális felhasználói felület található, amely visszaszámolja az újratöltésig hátralévő időt, és van egy tömlőmodul is a fedélzeti töltéshez. A Nanopatronokat tartalmazó fiók kocsiként is használható a járműbe szállításhoz.

A Nanopatronok 14-16 kilogrammot nyomnak, és négy oldalsó fogantyújuk van, így kocka alakú keretet alkotnak, amelyek könnyen megfoghatók és egymásra rakhatók. A felső felületen egy kör alakú jelző mutatja a kazetta maradék hidrogénkapacitását.

A Layer szerint az egyes patronok hatótávolsága 30 és 130 km között van a jármű méretétől és a működésétől függően.

„A gyors üzemanyag-feltöltés mellett a patronok lehetővé teszik a kezelők számára, hogy további üzemanyagot vigyenek magukkal, vagy mentőüzemanyagot kapjanak, ha egy jármű a terepen rekedne, ami két olyan funkció, amely a mai akkumulátoros járművekből hiányzik” – mondta Hubert.

A terméktervezési munkája mellett a Layer létrehozta a Croft márkaidentitását, beleértve a márkajelzést és a csomagolást.

A márkajelzés egy absztrakt „H” betűn alapul, amelyet úgy stilizáltak, hogy egyúttal a távolba eltűnő útnak tűnjön. Sokféleképpen fogják használni, beleértve a termékekbe benyomva, mikromintaként alkalmazva textúra létrehozására, valamint felhívásként az interakciós pontokon.

Forrás: dezeen.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936