Vezetést támogató technológiai újítások segítik a biztonságosabb közlekedést
A technológiai fejlesztések célja, hogy javítsák a vezetési élményt és a biztonságot. A WhatCar? technológiai díjára érkező jelölések egy része a szórakoztatás, másik része a biztonsági jellemzők fejlesztésére koncentrált.
A kulcsfontosságú fejlesztések olyan eszközöket tartalmaznak, amelyek elősegítik a vezető nélküli járművek fejlesztését az autóipar fejlesztésének részeként.
Matthew Avery, az Thatcham Kutatási Kutatási Igazgatója és az egyik bíró azt mondta, hogy a díjat azok a technológiák kapják, amelyek megteremtik a gépjárművek jövőjét.
Hozzátette: „Ugyanakkor arra buzdítjuk a gépjárműgyártókat, hogy fontolják meg az új rendszerek biztonságos bevezetésének módjait, melyek révén a járművezetők azt használni is fogják. „Úttörőket keresünk, olyan technológiákat, amelyek kényelmesek és hasznosak, miközben biztonságosabbá és élvezetesebbé teszik a vezetést.”
A vezető nélküli technológia terén a japán autógyártó Mazda egy vezető figyelő rendszert fejlesztett ki, amely fejlett kamerákat használ a vezető éberségének ellenőrzésére. A kamera olyan jeleket figyel, mint a pislogás gyakorisága, arckifejezések és a szemrés nagysága, hogy felismerje a fáradtságot és azt, hogy a vezető az útra figyel-e. A rendszer figyelmeztető hangot ad ki, ha a vezetőn azt észleli, hogy majdnem elalszik, és aktiválja a féket.
A Subaru hasonló eszközt fejlesztett ki, amely az arc jellemzőit figyeli és figyelmeztető hangjelzést ad ki, ha a vezető elálmosodik.
A Volkswagen veszélyhelyzet figyelmeztető rendszere képes biztonságosan megállítani az autót, ha a vezetőnek rövidzárlata van. A rendszer először megpróbálja felébreszteni a vezetőt rázkódással, kormánykerék hirtelen elmozdításával, hanghatással, mielőtt lelassítja az autót. Matthew Avery szerint ez az automata autók alapvető technológiai funkciója lesz a közeljövőben.
A közlekedésbiztonság terén a Hyundai új középső légzsákja extra védelmet nyújt az autóvezetőknek az oldalsó ütközésekkel szemben egy jelentős technológiai fejlesztésben, amelynek az életmentés a célja.
Matthew Avery szerint a halálos és súlyos sérülések 20% -át a vezető és az első utas közötti másodlagos ütközések okozzák.
Ez az új technológia jobban kipárnázza a járművet, és valószínűleg megakadályozza a baleset után az utasba ütközés kockázatát.
A BMW az új dashcam technológiát fejlesztett, amelynek célja az ütközés előtti pillanatok rögzítése.
A kamerák rögzítik a felvételeket a jármű körüli különféle pontokról, 20 másodperccel az ütközés előttől és 20 másodpercig az ütközés után.
Ezt a felvételt ezután egy USB-eszközre menti, amelyet bizonyítékként lehet felhasználni a gépjármű-biztosítási igények bizonyításához.
A Mercedes Benz új útvonal-alapú sebesség-adaptációs technológiája regisztrálja a közúti adatokat a kanyarok és a körforgalmak átlagos sebességének kiszámításához.
A jármű elvégzi az értékelést, és lelassítja a járművet a megfelelő sebességre a baleset kockázatának csökkentése érdekében.
Az autó kommunikáció terén a Volkswagen legújabb technológiai fejlesztése a Car2X kommunikációs rendszer, amely képes adatokat gyűjteni az útról, és azt továbbítja a járművek a folyamatos frissítéshez. A 800 méteres Car2X szoftverrel rendelkező járművek a gyártótól és a modelltől függetlenül továbbítják az adatokat, például a közúti változásokat, a lámpákat és a veszélyeket. Matthew Avery szerint ez a fejlődés jelentős előnyöket kínál majd a biztonságosabb, hatékonyabb vezetéshez és az utak torlódásának csökkentéséhez.
Forrás: Express