Vezető nélküli buszt integráltak Schaffhausen tömegközlekedési hálózatába

Schaffhausenben a 13-as STL-vonalon vezető nélküli elektromos busz indult el hivatalosan is a közutakon. Ez Svájc első kettős üzemmódú busza. A projekt a Swiss Transit Lab mobilitási kezdeményezés része.

A Swiss Transit Lab (STL) ezzel mérföldkövet ért el. Az önvezető STL 13-as kisbusz több tesztfázis után április végén épült be a schaffhauseni tömegközlekedési hálózatba. A vonal összeköti Schaffhausen vasútállomást az újonnan kialakított Stahlgiesserei kerülettel.

Az STL tájékoztatása szerint az új vonal az első Svájcban, amelyen kettős üzemmódú jármű jár, amely lehetővé teszi az automatizált vezetést és a jármű kézi működtetését is. Az STL Line 13 mikrobusz a Toyota által kifejlesztett hagyományos elektromos jármű, amely a finn Sensible4 startup megoldásának köszönhetően vezető nélküli járművé változott. A buszt el is fogják nevezni, a lakosság május 31-ig nyújthat be ötleteket erre vonatkozóan.

Az STL magáncégek, tömegközlekedési hatóságok és Schaffhausen kanton együttműködésével létrejött kezdeményezés. A járatot a schaffhauseni székhelyű Weder Transport céggel együttműködve üzemeltetik, és a zürichi tömegközlekedési szolgáltató (Verkehrsbetriebe Zürich: VBZ) támogatja.

Az STL Line 13 az automatizált vezetéshez kapcsolódó fejlett technológiák, szolgáltatások és üzleti modellek alkalmazási laboratóriumaként is szolgál majd. Ezzel összefüggésben a vállalkozásoknak és a kutatóknak is lehetőséget biztosítanak majd arra, hogy más megoldásokat is teszteljenek a járművel.

Forrás: swisstrade.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936