A Cruise robotaxi céget felszólították flottájának felére csökkentésére

A Cruise autonóm autógyártó cégtől azt kérte a szabályozó hatóság, hogy csökkentse felére San Franciscó-i robotaxi-flottáját, miután egy autója csütörtökön egy tűzoltóautónak ütközött, amelyben a vezető nélküli autó utasa könnyebben megsérült.

A szabályozó hatóság – a California Department of Motor Vehicles (DMV) – közölte, hogy vizsgálja a „legutóbbi eseményeket”, amelyek a város közútjain közlekedő önvezető Cruise autókkal kapcsolatosak.

A döntés néhány nappal azután született, hogy a kereskedelmi személyszállítási szolgáltatásokat felügyelő Kaliforniai Közművek Bizottsága (CPUC) mérföldkőnek számító döntést hozott, amikor megszavazta, hogy a Cruise és a másik élen járó vezető nélküli autókat gyártó cég, a Waymo kiterjessze fizetős telekocsi szolgáltatásait a városban a nap minden órájára az eddigi csendesebb időszakok helyett.

A DMV kérése azt jelenti, hogy a General Motors által támogatott Cruise ezentúl legfeljebb 50 önvezető járművet fog üzemeltetni nappal és 150-et éjszaka további értesítésig.

„Az utazók biztonsága a kaliforniai DMV elsődleges prioritása” – mondta az állami szabályozó hatóság kiadott közleményében, hozzátéve, hogy megvizsgálja a San Franciscó-i Cruise járművekkel kapcsolatos újabb eseményeket is.”

A Cruise San Francisco-i vezérigazgatója, Greg Dietrerich bejegyzésében kijelentette, hogy a társaság „elsődleges gondja továbbra is utasainak jóléte. Felvettük a kapcsolatot, hogy támogatást nyújtsunk, és továbbra is együttműködünk.”

A balesettel kapcsolatban megjegyezte, hogy „sok olyan szempont volt, amely az autonóm jármű szemszögéből tipikusnak tűnt, és számos olyan tényező, amely bonyolultabbá tette ezt a konkrét eseményt”.

Dietrerich azt mondta, hogy a kereszteződés, ahol a baleset történt, mind az emberek, mind az autonóm vezetési rendszerek számára nehezen átlátható, és hozzátette, hogy bár a Cruise autó sikeresen követte a tűzoltóautót, az útját „nehezítette az a tény, hogy a mentőjármű a szembejövő forgalmi sávban haladt, amelybe a piros lámpát megkerülve áttért.”

A Cruise AV felismerte az ütközés veszélyét, és fékező manővert indított, amely csökkentette a sebességét, „de végül nem tudta elkerülni az ütközést” – mondta Dietrerich.

A Cruise technológiáját megvédve megjegyezte, hogy több mint 3 millió mérföldnyi teljesen autonóm vezetés során a városban az önvezető autók „nagyszámú” mentőjárművet láttak, és hozzátette: „Tisztában vagyunk vele, hogy mindig találkozunk kihívásokkal teli helyzetekkel, ezért a folyamatos fejlesztés központi szerepet játszik munkánkban.”

Az eset a legújabb a San Franciscó-i Cruise és Waymo által üzemeltetett önvezető autókkal kapcsolatos, egyre növekvő számú incidens mellett, de mindkét cég megőrizte reményét, hogy az elkövetkező években több városban is beindítsák teljes körű robotaxi szolgáltatásukat.

Csak nemrég történt, hogy egy Waymo autót kellett visszavontatni az utcára, miután beszorult a nedves betonba. Egy másik incidensben egy Cruise jármű ütközött alacsony sebességgel, amikor egy csuklós autóbusz mozgása megzavarta. Más incidensek során számos Waymo autó került zsákutcába, míg mások megzavarodtak vezetés közben a városra jellemző ködben.

A Kaliforniai Közművek Bizottságának múlt heti döntése szembeszállt a San Francisco-i tisztviselők legutóbbi felszólításával, hogy lassítsák a robotaxi-tesztelés kiterjesztését, amíg a technológia tovább nem fejlődik.

Forrás: digitaltrends.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936