A vezető nélküli autók még évtizedekre vannak az Audi technológiai vezetője szerint
Kiss Miklós, az Audi automata vezetés fejlesztési részlegének vezetője szerint az, hogy egy autóban ne legyenek pedálok és kormánykerék, egyelőre csak futurisztikus álom.
Ausztráliában, a Machine című mozi – egy dokumentarista alkotás a mesterséges intelligenciáról – bemutatóján Kiss a kanyargó vidéki utakat nevezte a számítógépek által irányított autók előtt álló legnagyobb kihívásnak.
„A vidéki utakon keveredik a komplexitás és a nagy energia, és egyelőre még senki nem fejlesztett ki az erdőn is átlátó szenzorokat” – magyarázta Kiss a vidéki utak kereszteződéseinek problémáját.
Ez különösen nehéz kérdés Autsztráliában, ahol közel 873 ezer km-nyi úthálózat van, amelynek nagy része rossz állapotban lévő kisebb utakból áll.
A Közlekedési és Főutak Minisztériuma szerint Ausztrália útjaiból 640 ezer km „helyi út”. A kihívást még növeli, hogy 377 383 km ausztrál utak burkolat nélküliek, kisebb tapadással és változóbb útfelülettel, mint a burkolt utak.
Kiss Miklós elmondta, hogy az autonóm autók megjelenésének határideje egyre kijjebb tolódik, részben annak köszönhetően, hogy a mérnökök alulbecsülték a feladat nagyságát.
„Kezdetben azt gondoltuk, amikor elkezdtünk dolgozni az autonóm technológián, hogy egy 10 fős szakértői csoporttal kezelni tudjuk a problémát. Most már azt gondoljuk, hogy egy iparág és egyetem közti konzorciumra lenne szükség.”
Kiss nyilatkozata egybehangzik azzal, amit nemrég a Mercedes-Benz kutatás-fejlesztési testületi tagja, Markus Schäfer tett, miszerint a cég alábecsülte a vezető nélküli autókban rejlő kihívást. Emellett más cégek lépései is ezt a nézetet tükrözik: a Tesla korábban azt mondta, hogy 2017-re az utakon lesznek teljesen autonóm autói, de egyelőre még kitolódtak a határidők.
Más autógyártók úgy vélik, hogy a Teslának nincs meg a szükséges hardvere – lidar vagy lézer radar – annak ellenére, hogy azt állítja, hogy készen áll a teljes autonómiára.
Az Audi azért versenyez, hogy első autógyártóként kínáljon harmadik szintű autonómiát.
Ez lehetővé tenné az autó számára, hogy bizonyos helyzetekben, például autópályán haladjon. A sofőrnek azonban mindig készen kell állnia az irányítás átvételére. Kiss úgy látja, hogy a kontroll géptől az embernek való átadásához tíz másodpercre van szükség. Szerinte a négyes szintű autonómia megjelenése – amikor a vezető végezhet egyéb tevékenységet haladás közben – 10-15 évet vehet még igénybe. Az alacsony sebesség mellett végzett parkolási manőverek, illetve az autópályán jól jelzett utakon való haladás akár előbb is megjelenhet.
Forrás: WichCar
https://www.whichcar.com.au/car-news/driverless-cars-are-decades-away-says-audi