Az Audi Landjet elektromos autó forradalmian új kialakítású lesz
A Volkswagen Group egy új „zászlóshajó” elektromos járművön dolgozik, amely jelenleg a „Landjet” belső kódnevet viseli.
Az Audi vezeti az ambiciózus mérnöki projektet a Project Artemis tervének részeként, hogy a német konglomerátum EV-it a következő szintre emelje. A Car and Driver leült beszélgetni az Ingolstadt tervezéséért felelős mérnökkel, Marc Lichte-vel, hogy többet megtudjon a titokzatos, nulla károsanyag-kibocsátású autóról.
A „Landjet” -et emberi segítség nélkül nagy távolságok megtételére fejlesztik, ami csak azt jelentheti, hogy nagy akkumulátorra és fejlett autonóm vezetési rendszerre lehet számítani. Az Audi jelenlegi dizájnját elfelejthetjük, mivel Lichte szerint a stílus „teljesen más lesz”, hozzátéve, hogy a jármű „forradalmi lesz”.
Mint általában, amikor a Volkswagen Group termékeiről van szó, a Landjet sem csak egy díj elnyerésére készül. A technológiával jól felszerelt EV állítólag Bentley és Porsche változatokat fog létrehozni egy olyan jármű számára, amely az Audi és a Porsche által nagy járművekhez közösen kifejlesztett moduláris PPE architektúrán fog közlekedni.
A pletykák szerint a „Landjet” autónak három sora lesz, ami általában SUV karosszériát vagy egy kisautót jelent. Ugyanakkor lehet szedán is, ha a jelentések pontosak, hasonlóan a Tesla S Modellhez. A szóban forgó EV-k gyakorlatilag minden esetben tágasabbak, mint a hasonló méretű, belső égésű motorral felszerelt járművek, így egy háromsoros szedán is készülhet az arányok eltúlzása nélkül a harmadik sor beillesztése érdekében.
A stílus még továbbra is rejtély, a 2017-es Aicon koncepció mégis egy csúcskategóriás elektromos szedánt ábrázolt, amely 5. szintű autonóm vezetési rendszerrel rendelkezik. Csak 2+2 elrendezésű volt, de a hatalmas méret alapján valószínűleg három üléssor is telepíthető lehetett, mivel óriási 5,44 méter hosszú volt.
A Landjet állítólag nagy hatótávolságú képességeihez hasonlóan az Aicont is ideálisnak tekintették hosszabb utakra is. Amikor az Audi bemutatta a koncepciót a Frankfurti Motor Show-n, 800 kilométeres hatótávolságot ígértek.
Azt még korai megmondani, hogy az Aicon műszaki adatai lesznek-e jellemzők a Landjetre, amely a tervek szerint 2024-ben jelenik meg. Sokat kell még várni rá, mivel a design még nem készült el, rengeteg munka van még hátra. Amint készen áll a gyártószalagra kerülésre, az új elektromos autó összeszerelhető lesz a németországi Hannover-ben lévő gyárukban, ahol az Amarok kisteherautót és a Transporter minibuszt gyártják.
Forrás: Motor1
https://www.motor1.com/news/460077/audi-landjet-revolution-different-design/