Az Uber eladja önvezető részlegét az Aurorának, hogy ellensúlyozza a járvány miatti veszteségeit

Az Uber eladja önvezető autó fejlesztő részlegét az Aurora startupnak, hogy a koronavírus járvány alatt is tudjon profitot termelni. Az Aurora átveszi majd az Uber alkalmazottait és technológiáját a cég bejelentése szerint.

Az Uber 400 millió dollárt fektet be az Aurorába, az Uber vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi pedig csatlakozik az Aurora igazgatóságához – közölték a társaságok.

A tranzakció után az Aurora 10 milliárd dollárt fog érni, az Uber-nek pedig 26% részesedése lesz a cégben, mondta Chris Urmson, az Aurora vezérigazgatója.

Forrás: Daily Mail

„Első termékünk a teherfuvarozás terén jelenik meg, de alig várjuk, hogy átvegyük ezt a nagyszerű csapatot, és belegyorsítsunk, miközben folytatjuk a munkát a könnyű járműveken és a ride-hailing terén, és végül az Uber hálózatába kerüljenek a járműveink” – mondta Urmson.

Az Ubernek, mint ride-hailing vállalatnak nem lesznek kizárólagos jogai az Aurora technológiájára, de a két cég „kiemelt kapcsolatban” fog állni egymással, mondta Urmson.

„Az elmúlt öt évben fenomenális csapatunk az ATG-nél élen jár ebben az erőfeszítésben – és az Aurorával összefogva most már nyerő pozícióban vannak, hogy ezt az ígéretet még gyorsabban teljesítsék” – mondta Dara Khosrowshahi, az Uber vezérigazgatója nyilatkozatában. „Alig várom, hogy Chris-szel együtt dolgozzunk, és hogy bejuttassuk az Aurora Driver-t az elkövetkező években az Uber hálózatába.”

Az Uber kritikus részét veszíti el vállalatának, miután a világjárvány nem tett jót a pénzügyeinek, a közös utazások iránti kereslet visszaszorulásával.

Az Uber nyereségességhez vezető útja többnyire az autonóm járművek telepítésének terveihez kapcsolódott, amivel csökkentette az autóvezetők fizetésének magas költségét.

A vállalat önvezető technológiával kapcsolatos erőfeszítéseit visszavetette a 2018 márciusában történt baleset, amikor az egyik automatizált tesztjárművük elütött és megölt egy nőt. Ez volt a technológiával kapcsolatos első haláleset. A balesetben érintett Uber sofőrt gondatlan emberöléssel vádolták meg, mert figyelmetlen volt a nő elütését megelőző pillanatokban.

„Elég kemény évek vannak mögöttünk”, mondta Urmson. „Ami lenyűgözött a csapattal való találkozáskor, az az, hogy mennyit tanultak, hogy mennyire kitartóak és elszántak.”

Forrás: Daily Mail

A kaliforniai Mountain View-ban található Aurorát a Google, a Tesla és az Uber korábbi vezetői vezetik. Az Aurora partneri kapcsolatban áll többek között az Amazon szállítóóriással, valamint a Hyundai és a Kia autógyártókkal is, de az Uberrel fennálló partnerség az első hivatalos kapcsolata egy ride-hailing társasággal.

Az ügylet azt jelenti, hogy az Uber a jövőjének kulcsfontosságú részét egy hároméves startupra bízza, amelyet az egyik olyan mérnök alapított és vezetett, aki több mint egy évtizeddel ezelőtt elindította a Google úttörő munkáját az önvezető autók terén.

Urmson az egyik legismertebb ember volt abban a valaha titkos projektben, amelyet a Google eredetileg „sofőr”-nek nevezett el, mielőtt végül egy különálló Waymo nevű társasággá vált. A Google és a Waymo továbbra is szoros kapcsolatban áll ugyanazon közös anyavállalat, az Alphabet alatt.

Urmson a Google-nél is az önvezető technológián dolgozott egy másik csúcs mérnökkel, Anthony Levandowskival, aki 2016-ban átlépett az Uber-hez, ahol annak  robotjárművek gyártására tett korai erőfeszítéseit felügyelte. Ennek részeként az Uber megvette Levandowski vállalkozását, az Otto-t 680 millió dollárért. Ez az üzlet gyorsan botrányba fulladt, miután Waymo azzal vádolta Levandowskit, hogy ellopta üzleti titkait, és felhasználta őket az Uber segítésére az autonóm járművek terén.

Az Uber cáfolta a vádakat, de végül 245 millió dolláros megállapodást kötött a Waymo-val 2018-ban, egy nagy horderejű san fransisco-i tárgyalás első pár tanúvallomását követően. A megegyezés előtt az Uber korábbi vezérigazgatója és társalapítója, Travis Kalanick tanúvallomásában elárulta, hogy szerinte a Google önvezető autótechnikája egzisztenciális veszélyt jelentett az Uber számára.

Ez a félelem arra késztette Kalanick szerint az Uber-t, hogy nyissa meg a Carnegie-Mellon Egyetem robotszakértőivel felszerelt, önvezető autós részlegét.

Az Uber végül 2017-ben kirúgta Levandowskit, akit 18 év börtönbüntetésre ítéltek az év elején, miután bűnösnek vallotta magát a Google néhány üzleti titkának ellopásában.

Forrás: DailyMail

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9028075/Aurora-buy-Ubers-self-driving-vehicles-arm.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936