Soha többé nem autózunk egy jót?
A közúti forgalom töretlenül nő – miattunk, akik egyre többet ülünk volán mögé. Ez újabb és újabb korlátozásokat szül, ami kellemetlen, sőt néha ijesztő. De nem elképzelhetetlen, hogy végül mégis a benzinvérűek járnak jól.
Hiába a soktonnás össztömeg, egy nyerges vontató elképesztő vészfékezésre képes ma már, ahogyan a személyautók is sokkal biztosabban, rövidebb úton állnak meg, mint akár csak húsz éve. Ez mit sem ér azonban, ha a sofőr nem reagál időben, ezért úgy gondolják az Európai Bizottságban, hogy a törvény erejével folyamatosan csökkenteni kell az emberi tényezőt a közlekedésben.
A legújabb, nagy visszhangot kiváltó tervezet szerint minden új autóban, buszban és teherautóban kötelező lesz 2022-től a baleseti adatrögzítő, az automata vészfék, a vezető figyelem-csökkenését (fáradtság, telefon-babrálás) ellenőrző rendszer, és a titokzatos nevű intelligens sebesség-asszisztens (ISA), melyről persze mindenki tudja, hogy valójában egy sebességkorlátozó automatika. Ez mindig az adott útszakaszon érvényes sebességhatárra korlátozná a járművet, a táblafelismerő és a navigáció adatai alapján.
A lóerőket féltő vészharangot is fölösleges szerintem megkongatni, a motorok teljesítménye nem fog szükségszerűen csökkenni. Egy sima helyváltoztató mosógépnek valóban nem kell tudnia gyorsabban menni 130-nál, ami további optimalizációt és így jobb fogyasztást eredményezhet. Azonban a sebességkorlátozót azért hívják intelligensnek, hogy ha valahol lehet, akkor ott engedjen menni. Tehát azok a Porschék, Ferrarik, vagy akár Focus ST-k, melyeknél valós esély van versenypályás használatra, bizonyára továbbra is vérbőséget okoznak majd a lóerőre gerjedőknek.
Ahogyan lovak kiszorultak a közlekedésből, ám aki kedvtelésből akar lovagolni, számtalan lehetősége van, úgy talán a forgalom szabályozásával az élvezeti autózásnak is bővülhetnek a lehetőségei. Hogy a mi játékunk se veszélyeztessen mást.
Forrás: Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/05/02/soha_tobbe_nem_autozunk_egy_jot/