Szöul önvezető buszokat indít a nyüzsgő belvárosban

A szöuli városvezetés elindította első kereskedelmi önvezető buszjáratát a Hyundai Motors által támogatott startup elektromos járatain, ami a legújabb lépés Dél-Korea az autonóm járművek mindennapi valósággá tételére tett erőfeszítéseiben.

A buszok hét utas szállítására alkalmasak, és kezdetben egy 3,4 km-es hurkon keringenek a Cheonggye Stream körül, amely egy forgalmas turisztikai és kereskedelmi negyed Szöul belvárosában. Az indítás kezdetén a túrák ingyenesek, és az utasok az útvonal két megállójában szállhatnak fel, miután helyet foglaltak a buszra egy mobilalkalmazásban.

A buszokat a Hyundai által augusztusban felvásárolt autonóm közlekedési startup, a 42dot fejlesztette ki.

Oh Se-hoon, Szöul polgármestere, valamint a Hyundai és a 42dot vezetői csütörtökön ünnepélyes megnyitó ünnepséget tartottak, amelyen bemutatták a szolgáltatást a kormányzati tisztviselők és a média képviselői számára.

„Megkezdődött az első jelentős lépésünk annak érdekében, hogy Szöult az önvezetés vezető városává tegyük” – mondta Oh az induláskor. „Mától a lehető legtöbb támogatást nyújtjuk ahhoz, hogy sok adatot gyűjtsünk össze, és mi leszünk az a város, amely első lesz az autonóm vezetés népszerűsítésében.”

Tavaly novemberben Szöul megkezdte első kereskedelmi önvezető szedán szolgáltatását, júniusban pedig a város elindította a robotaxik kísérleti projektjét Gangnam forgalmas negyedében.

Szöul ambiciózus ütemtervet dolgozott ki, amely magában foglalja a város egészére kiterjedő infrastruktúrát, amely lehetővé teszi, hogy 2026-ra az autonóm járművek minden két vagy több sávos úton közlekedjenek, és a tervek szerint addigra több mint 400 busz és taxi áll majd forgalomba.

A Cheonggye Stream buszok 12 kamerával és hat radarérzékelővel vannak felszerelve a közlekedési jelzések leolvasására, valamint a járművek és gyalogosok valós idejű képeinek ábrázolására.

Jeon Jae-yeon, a 42dot üzletfejlesztési menedzsere elmondta az UPI-nak, hogy a járművek 4-es szintű autonóm vezetésre képesek, ami azt jelenti, hogy a legtöbb körülmény között képesek önállóan vezetni.

A vezető azonban a biztonság kedvéért mindig a járműben marad. A cég és a szöuli kormány megállapodott abban is, hogy a sofőr átveszi a busz manuális vezérlését az útvonal azon forgalmas szakaszán, ahol szállító teherautók, motorkerékpárok és gyalogosok zsúfolják az utcákat – mondta Jeon.

A transzferek nagy ablakokkal és panorámás napfénytetővel vannak felszerelve, és városnézésre és közlekedésre egyaránt alkalmasak. Sajtóközleményben a polgármesteri hivatal azt közölte, hogy arra számít, hogy a buszjárat a „turisták jövőbeli közlekedési célpontjává” válik.

Dél-Korea az autonóm vezetés jövőjére fogad, mint a tech-szakértő ország növekvő iparágára. A kormány mintegy 875 millió dollárt fektet be az önvezető infrastruktúra és a szabályozási keretek fejlesztésébe, és 2027-ig a 4-es szintű járművek kereskedelmi forgalomba hozatalát tűzik ki célul.

Az ország magánszektora is sokat költ a jövőbeli mobilitásra. Áprilisban a Hyundai bejelentette, hogy 2025-ig 50 milliárd dollárt fektet be új technológiák és üzletágak széles körébe, az elektromos töltőktől és járművektől az önvezető autókon át a városi légi közlekedésig.

A hét elején Yoon Suk-yeol elnök a Tesla vezérigazgatóját, Elon Muskot javasolta az elektromos járművek üzemének dél-koreai építésére.

A Cheonggye Stream szolgáltatást december elején egy harmadik busszal egészítik ki, a jövő év első felében pedig meghosszabbítják az útvonalat – közölték szöuli illetékesek. A város a jövő hónaptól ingyenes, vezető nélküli buszokat indít a polgárok és turisták számára Cheong Wa Dae volt elnöki rezidenciája közelében.

Forrás: UPI

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2022/11/25/autonomous-driving-buses-shuttles-seoul-hyundai-42dot/6111669369330/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936