A Hyundai Motor és a Plus bemutatta az önvezető hidrogénszállító ökoszisztéma koncepcióját
A Hyundai Motor Company és a Plus vállalat a Hyundai Motor hidrogénhajtású Xcient üzemanyagcellás teherautóját a Plus mesterséges intelligencia alapú önvezető szoftverével, a SuperDrive-dal párosította egy olyan koncepcióban, amely skálázható és költséghatékony megoldást kínál a távolsági árufuvarozásra, csökkentve a kereskedelmi szállítmányozás szénlábnyomát.
Az együttműködés célja egy hidrogénüzemű árufuvarozási hálózat kifejlesztése az Egyesült Államokban. A terveket egy koncepciófilmben mutatták be a 2025-ös Anaheimben, Kaliforniában megrendezett Advanced Clean Transportation (ACT) Expo kiállításon.
Az önvezető hidrogén üzemanyagcellás teherautók nulla kipufogógáz-kibocsátást, gyors tankolást, hosszú hatótávolságot, csendesebb működést és kevesebb karbantartást kínálnak.
„A Hyundai Motor hisz a fejlett üzemanyagcellás technológiák által működtetett fenntartható jövőben” – mondta Jim Park, a Hyundai Motor North America haszongépjármű- és hidrogén üzletfejlesztési alelnöke.
„Reméljük, hogy folytathatjuk partnerségünket a Plusszal, hogy a jövőben önvezető képességekkel bővítsük az Xcient Fuel Cell teherautókat, és további megoldásokat kínálhassunk flottaüzemeltető ügyfeleinknek, amelyek javítják a közúti biztonságot és a szállítmányozási hatékonyságot. A ma megosztott koncepció megmutatja, miért értékeljük ezt a partnerséget és a jövőképünket arról, hogy mit tudnak nyújtani az önvezető hidrogén üzemanyagcellás teherautók.”
A Hyundai Motor és a Plus egy gyakorlati keretet vázolt fel az önvezető hidrogén üzemanyagcellás teherautók nagy forgalmú csomópontok közötti útvonalakon történő telepítésére. A megközelítés a főbb árufuvarozási folyosókon történő kezdeti telepítésre összpontosított a korai lendület megteremtése, a stratégiailag elhelyezett hidrogéntöltő állomások iránti kereslet ösztönzése, az infrastruktúra bővítése és a skálázhatóság megerősítése érdekében.
A videó bemutatta, hogyan lehet fokozatosan kiépíteni az infrastruktúrát, minden egyes új szállítási útvonallal növelve a hálózat hatékonyságát és gazdasági életképességét, ami nemcsak az önvezető teherautók, hanem más hidrogénüzemű járművek számára is előnyös. A terv állítólag egy önmagát erősítő ciklust irányoz elő a járművek bevezetéséből, az infrastruktúra fejlesztéséből és az egységnyi üzemeltetési költségek csökkentéséből.
David Liu, a Plus vezérigazgatója és társalapítója hozzátette: „Az önvezető hidrogén üzemanyagcellás teherautók jelentős lépést jelentenek a fenntartható áruszállításban. Az önvezető és a nulla kipufogógáz-kibocsátású technológiák kombinálásával lerakjuk az alapjait egy tisztább, hatékonyabb közlekedési rendszernek, amely megfelel a ma és a holnap igényeinek. Izgatottan mutatjuk be a fenntartható jövő koncepcióját, amelyet az olyan innovációvezérelt partnerekkel szeretnénk létrehozni, mint a Hyundai Motor.”