A WeRide fizetős, kereskedelmi célú, 4. szintű robobusz szolgáltatást indít Kanton központjában
A WeRide fizetős kereskedelmi szolgáltatást indított 4-es szintű robobuszával Kanton központjában. Ez a város első díjköteles önvezető buszjárata a belvárosban – és a vállalat szerint jelentős lépés a WeRide 4-es szintű önvezető járműveinek tömeges kereskedelmi forgalomba hozatala felé.
A világ egyik legnagyobb városaként Kanton a legösszetettebb és legzsúfoltabb városi közlekedési viszonyokkal néz szembe, sűrű lakossága és a nehézgépjárművek száma pedig kihívást jelent a hagyományos közlekedési rendszerek, nem is beszélve az autonóm megoldásokról. A WeRide ezzel a bevezetésével sikeresen kiterjesztette 4. szintű autonóm vezetési technológiájának kereskedelmi forgalomba hozatalát Kína egyik legigényesebb városi környezetében, megnyitva az utat a szélesebb körű elterjedés előtt más nagyvárosokban.
A WeRide vezető nélküli robobusz útvonala 13,6 km-es kört tesz meg, a Yuexiu kerületben található Meidong úti terminálnál indul és ér véget, a teljes út pedig körülbelül 55 percig tart. Az útvonal Kanton olyan főbb nevezetességeit köti össze, mint a Dongjun tér, a Yuexiu híd, a Sun Yat-sen Emlékcsarnok (Városi Szakszervezet) és a Guangdong épülete. Minden robobusz legfeljebb hat utast szállíthat, és naponta 19:00 és 21:00 óra között közlekedik, zökkenőmentesen kezelve az éjszakai környezetet. A jegyek ára 10 jen, a próbaidőszak alatt 50% kedvezménnyel. Az utasok a helyi Yang Cheng Tong tömegközlekedési kártyával vagy mobilfizetési módokkal szállhatnak fel.
A WeRide 2022 óta üzemeltet robobuszokat nyílt közúti körülmények között, három év biztonságos üzemeltetési tapasztalatot és technológiai szakértelmet szerezve. 2023 decemberében a WeRide megszerezte Kína első kereskedelmi engedélyét robobusz üzemeltetésre Kanton Huangpu kerületében.
Eközben a WeRide továbbra is bővíti nemzetközi jelenlétét. 2025 februárjában a vállalat elindította az első teljesen vezető nélküli kereskedelmi célú robobusz telepítését Európában, együttműködve a Betivel, a Renault Csoporttal és a Maciffel Franciaország Drôme régiójában. Egy hónappal később a WeRide és a Beti megszerezte Franciaország 4-es szintű vezető nélküli közúti tesztelési és üzemeltetési engedélyét. Ma a WeRide robotbuszai több nemzetközi piacon is kereskedelmi forgalomban közlekednek, többek között Kínában, Franciaországban, Svájcban, Szingapúrban és Japánban.