A Volkswagen bemutatja mesterséges intelligenciával működő ADAS rendszerét

A Volkswagen Csoport bemutatta első saját fejlesztésű, mesterséges intelligenciával vezérelt, nagymértékben automatizált vezetési rendszerét, amely egy hatékony, nagy számítási teljesítményű egychipes rendszert használ, hogy „sima, gyors reagálást biztosítson a vezetési helyzetek széles skálájára” – közölte az autógyártó.

A rendszert a kínai piacra fejlesztették ki, és a csoport célja, hogy még az év vége előtt bemutasson egy ezzel a technológiával felszerelt modellt Kínában. 2026-tól kezdődően a rendszert a Kínára jellemző kompakt fő platformon alapuló modellekbe is integrálják.

A „Kínában, Kínáért” stratégia részeként a Volkswagen 2023 novemberében megalapította a Carizont, amely a Cariad szoftverplatformja és a Horizon Robotics kínai technológiai vállalat közös vállalkozása.

A rendszer az intelligens, összekapcsolt járműveket (ICV-ket) prediktív vezetési társakká alakítja, „emberszerű vezetési élménnyel”, amelynek célja a veszélyes helyzetek elkerülése, mielőtt azok kialakulnának.

A Carizon saját fejlesztésű, mesterséges intelligencián alapuló Gaia adatplatformját intelligens adatgyűjtésre és -elemzésre használják, amely naponta két terabájt adatot gyűjt járművenként, és naponta több mint 100 000 kilométernyi tesztvezetést végez.

Ez lehetővé teszi a Carizon számára, hogy több százezer valós vezetési forgatókönyvet generáljon és validáljon gyorsan és pontosan, felgyorsítva a fejlesztési ciklust, csökkentve a költségeket és biztosítva a zökkenőmentes és biztonságos vezetési teljesítményt.

Kínában ma minden negyedik újonnan forgalomba helyezett jármű 2. szintű vezetési rendszerrel van felszerelve, amely autópálya-használatra is alkalmas. 2030-ra az új járművek több mint 80%-a várhatóan 2+ szintű rendszerrel lesz felszerelve, míg 75%-uk 2++ szintű rendszerrel fog rendelkezni, amely mind az autópálya-, mind a városi forgalmi helyzeteket lefedi.

A vállalat „Kínában, Kínáért” stratégiája értelmében a vállalat erősíti helyi fejlesztési kapacitásait az e-mobilitás, a digitalizáció és az intelligens vezetés területén, miközben felgyorsítja a döntéshozatali és fejlesztési folyamatait a régióban.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen Csoport kínai igazgatótanácsának tagja és a Volkswagen Csoport Kína vezérigazgatója elmondta: „Új ADAS rendszerünkkel bemutatjuk, hogy mi minden lehetséges, ha a Volkswagen erősségeit a helyi innovációval ötvözzük. A rendszert „kínai sebességgel” fejlesztettük ki, teljes mértékben a kínai ügyfeleink igényeihez igazodva, és új mércét állít fel a piacon a teljesítmény, a biztonság és a minőség terén. Az elért gyors előrelépés tükrözi a Carizon közös vállalatunk kiemelkedő képességeit és a „Kínában, Kínáért” stratégiánk sikeres megvalósítását.”

Marcus Hafkemeyer, a Carizon vezérigazgatója elmondta: „500 helyi ADAS-szakértőből álló csapatunkkal és a mesterséges intelligencia fejlesztési folyamatba való következetes integrációjával nagyon rövid idő alatt építettünk egy fejlett ADAS rendszert – egy olyat, amely kiemelkedő teljesítményt nyújt a vezetési teljesítmény és a biztonság terén. Idén a 2+ szintű ADAS rendszert vezetjük be az utakra. A 2++ szintű ADAS Urban Navigate on Autopilot funkcióval fejlett tesztelés alatt áll, és 2026-ban kerül bevezetésre. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy lerakjuk a 3. szint felé vezető gyors fejlődés technológiai alapjait is.”

Forrás: autonomousvehicleinternational.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936