Az rFpro megalkotta egy brit vidéki út digitális ikertestvérét
A szimulációs szoftverekre szakosodott rFpro egy rendkívül részletes digitális modellt fejlesztett ki egy vidéki úthálózatról Harbury falu közelében, Warwickshire megyében, az Egyesült Királyságban. A modell többfunkciós szimulációs megoldást kínál a járműfejlesztéshez, a járműdinamikától és az automatizált vezetéstől kezdve a hajtásláncon és a fényszóróhangoláson át.
A digitális ikerpár 17,5 km hosszan húzódik, és több mint 230 épületet, 190 választható parkolóhelyet, 660 lefolyófedelet és több mint 2000 útszéli objektumot, például lámpaoszlopokat, közlekedési táblákat és közlekedési lámpákat foglal magában. Ez magával ragadó élményt teremt mind az emberi vezetők, mind a járművek érzékelő rendszerei számára.
A Harbury modellt földmérési minőségű lidar adatok felhasználásával hozták létre, biztosítva az 1 mm-es magasságpontosságot az útfelületen, így a modell alkalmas a járműdinamikai finomhangolásra. A virtuális útvonal tipikus brit B-utakat tartalmaz, hullámos kanyarokat és egyenetlen felületeket imitálva. Emellett olyan jellemzőket is tartalmaz, mint a fekvőrendőrök, fényvisszaverő útszegélyek (közismert nevén macskaszemek), vízelvezető fedelek, kátyúk és hídtágulási rések. Ezek az elemek biztosítják, hogy a mérnökök nagy pontosságú és megismételhető környezetben tudják felmérni a jármű rugózási kényelmét, kormányreakcióját és alvázviselkedését.
A járműdinamikai fejlesztés mellett a modell támogatja az ADAS és az autonóm járművek tesztelését különféle kereszteződésekben, körforgalmakban és kihívást jelentő útelrendezésekben. A modell OpenDrive hálózattal kerül forgalomba, amely lehetővé teszi forgalmi forgatókönyvek és határhelyzet-tesztek beállítását gazdag virtuális környezetben. A Harbury modell integrált terepi adatokkal készült, amelyek elengedhetetlenek az ADAS rendszer validációs teszteléséhez.
Az rFpro teljesen integrált szimulációs megoldásán, az AV Elevate-en keresztül a Harbury modell felhasználható nagy pontosságú szintetikus betanítási adatok előállítására gépi tanulási algoritmusokhoz. A felhasználók véletlenszerűsíthetik vagy célzottan vezérelhetik a gyalogosokat, a forgalmat és a parkoló járműveket, módosítva azok típusát, színét, sőt, akár a járművek szennyezettségét is, így változatos tesztforgatókönyveket hozhatnak létre. Az rFpro szoftver lehetővé teszi a környezeti feltételek, például a napszak, az időjárás és az utcai világítás teljes körű ellenőrzését is.
„A gépi tanulási algoritmusok változatos vizsgálata elengedhetetlen az érzékelési modell túlspecializáltságának elkerülése érdekében” – mondta Josh Wreford, az AV Elevate termékmenedzsere az rFpro-nál. „Például, ha egy érzékelési modellt csak normál ruházatú gyalogosokra fejlesztünk ki, akkor összezavarodik, amikor egy láthatósági mellényt viselő emberrel találkozik. De ez igaz a kisebb részletekre is, például az útburkolati jelekre és jelzésekre. Bele kell számolnunk a való világ szabálytalanságait és árnyalatait; ezért a digitális modelljeink tökéletesen tökéletlenek.”
Például, bár az útburkolati jelek hosszát, szélességét és távolságát előírások határozzák meg, a valóságban ezek mérete változó, elhalványulnak, és nem mindig felelnek meg a pontos előírásoknak. Ennek eredményeként a modellben található 2900 útburkolati jelet, összesen több mint 44 km festékvonalat, egyenként hozták létre, hogy pontosan reprodukálják a valós világot.
A Harbury útmodell a legújabb kiegészítés az rFpro több mint 190 digitális modellt tartalmazó, egyre bővülő könyvtárában, amely közúti útvonalakat, tesztpályákat és versenypályákat is tartalmaz. A szoftvert már egy nagyobb brit járműgyártó is átvette.