Miután Párizs betiltotta az elektromos rollereket, meglepő dolog történt a városban

Párizs az év elején megszavazta a megosztott elektromos rollerek betiltását. Míg a magántulajdonban lévő elektromos rollerek továbbra is engedélyezettek maradtak, a helyiek és a turisták által gyakran használt több ezer közös elektromos roller kénytelen volt elhagyni a várost, váratlan eredménnyel.

A közös elektromos rollerek betiltásának ötlete eredetileg tavaly év végén merült fel, válaszul a lakosság egy hangos kisebbségének növekvő panaszaira, akik tiltakoztak a városban való széles körű használat ellen. Az év elején népszavazást tartottak a kérdésben, amelyen a szavazók többsége támogatta a javasolt betiltást, bár a rendkívül alacsony részvétel azt jelentette, hogy az intézkedés annak ellenére került elfogadásra, hogy a párizsi regisztrált szavazók mindössze 7%-a szavazott mellette.

A közös elektromos rollereket annak eszközeként tekintették, hogy az ingázók elkerüljék az autózást, a turisták pedig bérelt járművek helyett kisebb, közös e-rollereket használjanak. Mivel a rollerek nem voltak magántulajdonban, mindkét csoport számára ideálisak voltak igény szerinti közlekedési megoldásként. A legforgalmasabb időszakban 15 ezer elektromos roller segítette az embereket a fővárosban való közlekedésben.

Míg sokan azt jósolták, hogy a megosztott elektromos rollerek betiltása a nagyobb járművekhez való visszatéréshez vezethet, egy új tanulmány kimutatta, hogy ez a hatás inkább a dokkoló nélküli kerékpármegosztást erősíthette meg.

Érdekes tendencia alakult ki a dokkoló nélküli kerékpárok és rollerek 2022. szeptemberi és 2022. októberi utasszámának összehasonlításakor. Az összesített utazások száma az idén némileg csökkent a közös elektromos rollereket gyártó cégek kiszorítása miatt. A dokkoló nélküli kerékpározások száma azonban az egekbe szökött, mindössze egy év alatt több mint megkétszereződött.

A 2022. szeptemberi nagyjából 750 ezer dokkoló nélküli kerékpárút 2023 szeptemberében közel 2 millió utazássá vált. Hasonlóképpen, 2022 októberében is közel azonos ugrás történt a kerékpárosok számában.

Az elektromos roller nagyszerű módja az ingázásnak. De Raleigh-ben ezeket a megosztott rollereket elsősorban szórakoztatásra használják, és jelentős problémákat okoznak a gyalogosoknak. Vélhetőleg a legtöbb városban ez a helyzet.

Az eredmények azt mutatják, hogy annak ellenére, hogy Párizs betiltotta a közös elektromos rollereket, a párizsiak továbbra is keresnek és használnak megosztott mobileszközöket. Most úgy tűnik, hogy a közös kerékpárokra tértek át a közös rollerek helyett.

Kevesebb, mint egy évvel a megosztott elektromos rollerek tilalmának hatályba lépése után a városban jól látható az alternatív megosztott mobilitás irányába történő modális elmozdulás.

A közös elektromos rollerek eltűntek, de úgy tűnik, hogy a megosztott mikromobilitás erősödik.

Azt, hogy a párizsiak hasonlóan kemény megközelítést alkalmaznak-e a dokkoló nélküli mobileszközök új, növekvő kínálatával szemben, még nem derült ki, de meghatározhatja a dokkoló nélküli kerékpárok sorsát a városban.

Forrás: electrek.co

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936