Vezető nélküli autó tesztelés kezdődik az Egyesült Királyságban
Az Egyesült Királyságbeli Milton Keynes környéki utakon ebben a hónapban kezdődik meg a vezető nélküli járművek tesztelése. A projektet, ami lehetővé teszi a lakosság számára, hogy egy alkalmazáson keresztül autót rendelhessen, a kormány és a helyi tanács is támogatja
A „Fetch” elnevezésű járműszolgáltatás kezdetben minden járműben egy biztonsági vezetővel indul, miközben távolról is felügyelik.
Koosha Kaveh, a projekt mögött álló Imperium Drive vezérigazgatója a következőket mondta: „Sofőr nélküli a jármű, de nem autonóm. Még mindig részt vesz az irányításban egy ember, de egy irányítóközpontból irányítja a járművet, mint egy drónt. Célunk, hogy a távvezetést biztonságosabbá tegyük, mint a tényleges vezetést.”
Kaveh elmondta, hogy a cég számítógépes képalgoritmusai képesek előre jelezni azokat az akadályokat is, amelyeket az emberi agy nem tud.
Kifejtette: „Normál vezetés közben még mindig vannak az ember körül vakfoltok, ami baleseteket okoz. Azt sem láthatja előre a vezető, hogy milyen lesz a forgalom, a gyalogosok és kerékpárosok tekintetében.”
Noha a teszt során először láthatók vezető nélküli autók a város útjain, a kezdeti tesztelés már egy ideje zajlik az MK Dons stadion körüli magánterületeken és parkolókban, a helyi futballklub támogatásával.
Az MK Dons teljesítményigazgatója, Simon Crampton elmondta, hogy a vezető nélküli járművek nagy segítséget fognak nyújtani a klub játékosainak a COVID-19 világjárvány idején.
Azt mondta: „Jelenleg a Covid a legnagyobb probléma, mert nem tudjuk a játékosokat közös autóban szállítani, különösen mivel az omicron változat nagyon fertőző.”
„Játékosaink és munkatársaink mostantól az alkalmazáson keresztül rendelhetnek járművet, amely a stadion elé érkezik, hogy elvigye őket edzésre.”
Ha a próbák jól sikerülnek, a tervek szerint a szolgáltatást a milton keynes-i vasútállomásra érkező ingázók számára is kiterjesztik.
Brian Matthews, a Milton Keynes-i Tanács közlekedési innovációs részlegének vezetője arra számít, hogy a vezető nélküli autók két éven belül a város általános jellemzőjévé válnak.
Azt mondta: „Évek óta dolgozunk ezen. Azt akarjuk, hogy az emberek elfelejtsék az egyedül használt autókat.”
„Számos megoldással foglalkozunk, nem csak ezekkel a vezető nélküli autókkal, hanem a hasonló technológiát alkalmazó nagyobb buszokkal, és teljesen autonóm négyüléses utasterekkel is.”
Az Imperium Drive szerint a technológia környezeti előnyökkel is jár az utakon közlekedő autók számának csökkenése révén.
2020 végén Oxford volt az első város, ahol vezető nélküli autókat teszteltek, amikor megrendezték a „Project Endeavour”-t, a kormány által támogatott programot a „4. szintű” jármű autonómia tesztelésére.
A negyedik szintű autonómia a jármű azon képessége, hogy vezető nélkül tudja irányítani magát bizonyos körülmények között.
A kísérletek során fél-autonóm járművek 15 km-es utakat tettek meg a város két vasútállomása között.
Eközben a német autóóriás, a VW München utcáin teszteli az ID Buzz névre keresztelt elektromos, vezető nélküli furgonját.
Forrás: Express
https://www.express.co.uk/life-style/cars/1544393/Driverless-cars-trials-Milton-Keynes-uk-drivers