A Perrone Robotics és a NEORide USDOT-támogatást kapott
A Perrone Robotics és a NEORide, egy több mint 30 amerikai közlekedési ügynökséget képviselő kormánytanács, bejelentette, hogy járműfüggetlen készletszolgáltatási megállapodást kötött hat, 10 méteres Gillig busz Ohio államban Perrone Tony ADAS-szal történő utólagos felszerelésére. A projektet az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának a Mobilitás Erősítése és a Közlekedés Forradalmasítása (SMART) Támogatási programja finanszírozza.
A projekt 1,98 millió dollár szövetségi támogatást biztosít a Perrone Tony ADAS készletének telepítésére, tesztelésére, üzemeltetésére és értékelésére, amely ütközés-elkerülő, sávtartó és egyéb biztonsági fejlesztésekkel szereli fel a flottákat.
Biztonság és hatékonyság
A Tony ADAS készlet integrálható a meglévő buszokkal, a fejlett érzékelőket a Perrone MAX autonómia szoftverével ötvözve biztosítja az ütközés elkerülését és az automatikus vészfékezést (AEB), az adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst, a holttér-észlelést és az oldalütközés-riasztásokat. Emellett magában foglalja a kereszteződés-kezelési támogatást, a gyalogosvédelmet és az adatnaplózást is.
A program keretében minden buszt felszerelnek ütközés-elkerülő rendszerrel, sávtartó asszisztenssel, adaptív sebességtartó automatikával, fejlett figyelmeztető rendszerrel és egy adatnaplózó platformmal, amely bővíthető modulokkal rendelkezik a jövőbeli funkciókhoz.
Paul Perrone, a Perrone Robotics alapítója és vezérigazgatója elmondta: „Tony lehetővé teszi, hogy a tömegközlekedési rendszerek hetek, nem pedig évek alatt ugorjanak a hagyományosról a legmodernebb biztonságra. A SMART Grant bizonyítja, hogy ma már képesek vagyunk ütközés-elkerülő, sávtartó és sok más szolgáltatást nyújtani anélkül, hogy a hivataloknak új flottákat kellene vásárolniuk. Büszkék vagyunk arra, hogy együttműködhetünk a NEORide, a BCRTA, a SARTA és a WRTA vállalatokkal, hogy segítsünk Ohio buszait a legbiztonságosabbaká tenni az utakon.”
A projekt ütemterve és az iparágra gyakorolt hatása
A projekt során a Perrone integrálja és üzembe helyezi mind a hat buszt, kiképzi a személyzetet, és teljesítményadatokat szolgáltat az USDOT értékelőinek. A partnerek elmondták, hogy a kezdeményezés megalapozza a Tony ADAS utólagos felszerelések szélesebb körű elterjedését további NEORide tagok és közlekedési ügynökségek által országszerte.
Katherine Conrad, a NEORide ügyvezető igazgatója elmondta: „Küldetésünk, hogy innovatív, költséghatékony mobilitási megoldásokat kínáljunk az általunk kiszolgált közösségeknek. A szövetségi erőforrások összevonásával három közlekedési ügynökség életmentő ADAS technológiát alkalmaz egy utólagos átalakítás árán – ezzel országos mércét állít fel a flották modernizálására, és demonstrálja a regionális együttműködés erejét.”