Egy felmérés azt mutatja, hogy a legtöbb autóvezető szerint az elektromos autók „túl drágák”

A brit Automobile Association (AA) által végzett felmérés szerint az autóvezetők nagy része még mindig azt gondolja, hogy az elektromos járművek túl drágák, és sokan még nem hallottak a kormány által plug-in autókra nyújtott támogatásról. Az eredmények alapján a kutatók úgy látják, hogy a vezetők további „felvilágosítására és megnyugtatására” van szükség, mielőtt 2030-ban betiltják az új benzin és diesel üzemű járművek árusítását.
A felmérést 15 500 vezető részvételével végezték, akiknek 81%-a azt mondta, hogy az elektromos járművek még mindig „túl drágák”. Azonban a válaszadók majdnem két-harmada (63%) még sosem hallott a kormány plug-in támogatásáról, amely 2500 fontot von le egy új, 35 000 font alatti listaárral rendelkező EV költségéből.

Természetesen ez a megtakarítás nem mindig nyilvánvaló, mert a gyártók gyakran a Plug-In Car Grant (PICG) figyelembevételével adják meg áraikat. A támogatást pedig a közelmúltban megváltoztatták, a kormány csökkentette a támogatást járművenként 3000 fontról, és korlátozta a támogatható járművek számát is azáltal, hogy 50 000 fontról 35 000 fontra csökkentette a határértéket.

Mindazonáltal a kutatás azt is megmutatta, hogy a vezetők kevésbé hallottak a töltési lehetőségekről, a válaszadók 50%-a pedig sosem hallott az Elektromos Jármű Otthoni Töltési Rendszeréről. Ennek lényege, hogy a kormány hozzájárul az otthoni töltőhely vásárlási és telepítési költségeinek maximum 75 százalékához. Ez háztartásonként maximum 350 fontot jelent.

Az eredmények szerint a vezetők más szempontból is tartanak az elektromos autó vásárlástól. 77%-uk azt gondolja, hogy egy EV nem tud olyan messze elmenni egy töltéssel, mint a benzin és diesel üzemű autók teli tankkal. Hasonlóképpen a vezetők 59%-a úgy véli, hogy az EV-k töltése túl hosszú ideig tart, és 56%-uk szerint az Egyesült Királyság töltési infrastruktúrája megbízhatatlan.

Ebből fakadóan a vezetők 56%-a azt mondta, hogy „nem hajlandó” feladni hagyományos meghajtású autóját. És 49%-uk „kevésbé érezné magát magabiztosnak” egy EV-t vezetve, mint egy benzin vagy diesel üzemű autót.
A kutatást annak kapcsán végezték, hogy a kormány előrehozta az új benzines és diesel autók eladásának tilalmát 2030-ra. A tilalom bevezetését eredetileg 2040-re tervezték, de a levegőminőség javítása és az éghajlati célok elérése érdekében előrébb hozták.

Az AA szerint az oktatás kulcsfontosságú lesz abban, hogy az autósok átálljanak az elektromos autókra, amikor az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítésének tilalma bevezetésre kerül. Ezt szem előtt tartva a szervezet összefogott az EV-k vizsgálatával foglalkozó weboldallal, az Electrifying.com-mal és a közlekedési miniszterrel, Rachel Maclean-nel, hogy elindítson egy „mítoszromboló” kezdeményezést.

„Több mint egy évszázadnyi belső égésű motor uralom után nem meglepő, hogy vannak, akik még nem tudnak lépést tartani a teljesen elektromos járművekkel,” mondta az AA elnöke, Edmund King. „Örülünk, hogy csatlakozhatunk az Electrifying.com-hoz és a kormányhoz az elektromos autókhoz kapcsolódó tévhitek ledöntésében.”

Forrás: Motor1

https://uk.motor1.com/news/503217/electric-cars-too-expensive-study/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936